Avatar billede KSiggaard Nybegynder
06. december 2013 - 10:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Masseforsendelse af mails

Kære eksperter

Jeg sidder og skal lave en større mailingliste, som skal afsendes med et PHP script via et cronjob.
Jeg har desværre oplevet at have skrevet sådanne scripts tidligere, men hvor webhotellets begrænsning er blevet nået.

Et af mine webhoteller Meebox har følgende mail begrænsninger:
Max 250 mails pr time.
Max 5 forkerte mails pr. 30min - Derefter bliver mailforsendelse suspended i 30 min.

PHP får desværre ikke nogen fejl ved serverbegrænsninger, så det eneste man kan gøre er at tjekke loggen, om at der er nogen errors.

Da min kunde ikke betaler nok til at jeg selv hoster en server, er min eneste løsning at finde et webhotel, der har en lidt mere lempelig mailpolitik.

Har i nogen bud på udbydere, og eventuelt deres begrænsninger?
Avatar billede LNG.DK Novice
06. december 2013 - 11:07 #1
http://mailchimp.com/

Ville bruge en tjeneste som er beregnet til at masse udsende mails.

Copy paste fra deres side:

Forever Free

If you have fewer than 2,000 subscribers, you can send up to 12,000 emails per month absolutely free. No expiring trial, contract, or credit card required.
Avatar billede KSiggaard Nybegynder
06. december 2013 - 11:46 #2
Hej Diggs
Tak for dit svar, jeg ved ikke om det besvare mit spørgsmål helt, da jeg har behov for at kunne udføre cronjobs og sende autogenererede mails.
Ved du om mailchimp har en API, hvortil jeg med mellemrum automatisk kan skubbe noget mailindhold til deres service og få dem til at sende mails?
Avatar billede LNG.DK Novice
06. december 2013 - 12:00 #3
Yes Mailchimp kan sagtens håndtere det, de har også api, ved dog ikke om det er med i deres "free" løsning.
Avatar billede LNG.DK Novice
06. december 2013 - 12:02 #4
http://mailchimp.com/pricing/free/

Her kan du se hvad de forskellige planer indeholder.
Avatar billede KSiggaard Nybegynder
06. december 2013 - 12:09 #5
Fedt, kigger lige på deres API.
Du får 200 point for besværet.

Endnu engang tak! :-)
Avatar billede LNG.DK Novice
06. december 2013 - 12:56 #6
Jamen det var da så lidt.