Avatar billede bdef Novice
07. december 2013 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til session variable i MVC

Jeg er ny i ASP.NET MVC4, men lærer og det går frem af. Den aktuelle problemstilling er at prøve at lave mit eget login. Jeg ved godt at man bare lige kan bruge en template, som kan det hele, men for lærringens skyld vil jeg gerne lære det fra bunden.

I de gamle ASP dage gemte jeg login oplysningerne i en session variabel, når brugeren var blevet valideret. Jeg har load'et login oplysningerne over i et objekt, men det er så NULL når jeg forsøger at tilgå det. Skal jeg tilbage til session variable eller er der et alternativ?

Alternativt arbejder jeg også med at gennemskue hvordan templat'en virker, ved at kopiere lidt af gangen over i mit eget projekt, men her er jeg gået i stå på: WebMatrix.WebData;
Skal jeg lærer og gennemskue en løsnings funktion er det ikke så fedt bare at lorde noget ind og pludselig virker det hele...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2013 - 21:38 #1
Umiddelbart virker det mest logisk at bruge det indbyggede.

Men vil "goer det selv", saa kan du bruge Session ligesom i gamle dage.
Avatar billede bdef Novice
10. december 2013 - 10:26 #2
Smid lystigt et svar for dit bud på en løsning.

Jeg kan så bidrage med at det lykkes mig at lave et andet hack i går, som heller ikke er så rigtig som jeg drømte om, men uden session variable (uden at det nok gør den store forskel)

I toppen af controleren:
public static LoginData ld = new LoginData();

Jeg kan så tilgå ld objectet fra alle mulige steder. Skrive i det ved login og læse fra det senere...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 20:46 #3
Og hvordan virker det med 2 brugere??
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 20:47 #4
Jeg kan godt smide et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 23:47 #5
#3 er vigtig!