Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. december 2013 - 11:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad mon dimsen hedder

Jeg har desperat brug for en dims der kan sættes op i et rum og gå på mit trådløse netværk og derefter give mig mulighed for at koble en kablet ting til denne dims.
Jeg skal bruge det til mit stokerfyr for at koble det på nettet.
Der er et LAN interface på fyret men da det står i et rum lidt væk fra huset ville jeg gerne have sådan en dims.

Hvad hedder den og hvor kan den evt. Købes?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
09. december 2013 - 10:53 #1
Du tænker muligvis på noget "powerline" adapter.
Du sætter dem i strømstikket, og så kan de forlænge dit netværk med enten kabling eller WIFI.
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
10. december 2013 - 02:43 #2
Hejsa

Det er rigtigt nok med powerline kan man bruge som kablerne i huset,
Men det er lidt forskelligt hvordan det virker i forhold til el installationen.

Den enhed du tænker på er en ethernet bridge .

Evt med en retningsbestemt antenne for at kunne modtage de trådløse signaler!
Kender jo ikke afstanden, men prøv med en smartphone eller ligende for at kontrollere dækningen

Vh

Anders Dalgas
DALGAS IT
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
10. december 2013 - 02:57 #3
Jeg har brugt en  Cisco wet200 og har stadig en liggende, som jeg har brugt med succes.

http://www.cisco.com/en/US/docs/wireless/access_point/csbap/wet200/administration/guide/WET200_V10_UG_B_web.pdf
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. december 2013 - 10:24 #4
Det er sikkert et godt produkt, men alene det at der står Cisco på den gør den jo 200% for dyr efter min mening.
Jeg har tidligere arbejdet med Cisco udstyr, men har aldrig brudt mig om at skulle betale så meget for det - men sådan er vi jyder :-)

Jeg har lidt kig på
http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/TP-Link-TL-WA850RE-2389547.html

eller

http://www.medion.com/de/prod/WLAN+Verst%C3%A4rker+MEDION%C2%AE+LIFE%C2%AE+P85250+%28MD+86464%29/50042977A1
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2013 - 10:49 #5
Hvis du har samme fase kan du så ikke bruge en af dem til stikkontakten??
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2013 - 14:37 #6
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. december 2013 - 21:33 #7
Det viser sig at løsningen kan være meget nemmere end jeg regnede med.

Jeg har en ekstra Linksys 54GL til at stå og hvis man putter DD-WRT firmwaren på den kan den sættes op til den funktion jeg har brug for er jeg blevet fortalt.  Det skal da lige prøves :-)
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
11. december 2013 - 09:07 #8
det kræver ikke samme fase da den os bruger Nullen til at "snakke" over
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
11. december 2013 - 09:10 #9
ellers kan du købe min wet200 for en billig pris
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. december 2013 - 20:15 #10
Som sagt fik jeg svaret andet steds fra i form af en beskrivelse af hvordan jeg laver en Linksys 54GL om til at være repeater - og det spiller sådan set rigtig fint

God jul til alle