Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
08. december 2013 - 14:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Coatch søges - PHP eller anden Website stil

Jeg er 15 år gammel og går meget op i min computer. Jeg har nu besluttet mig for og lære, at programmere hjemmesider. Ved ikke om det skal være i "Html, Html 5, PHP og alt hvad der ellers er" Jeg søger derfor en der har godt styr på dette. Det skal bruges til alle slags hjemmesider som "Blogge, Webshops, advertisement og spil hjemmesider" Det skal faktisk være til det hele. Jeg er meget angaeret og meget intreserret i dette. Kommenter hvis det skulle være noget for dig og lære en ung mand, at programmere hjemmesider. Hvis der er tale om betaling kan det måske anrangeres, men ses dog helst gratis.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. december 2013 - 17:37 #1
Start med at lære HTML/ HTML 5 og CSS/CSS3

Måske kan du lære det på aften skole.

Der findes mange gode tutorial på nettet hvor du også kan lære det.

Ellers findes der også mange gode bøger nogle af disse kan lånes på biblioteket.
Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
08. december 2013 - 19:35 #2
Skal jeg bare lærer 1 af dem eller understøtter de hinanden?
Avatar billede kris919g Nybegynder
08. december 2013 - 20:16 #3
altså html er næsten det sammen som html 5 der bruges mange af de samme tags men i html 5 er det bare lidt anderledes og css/css3 er det det samme du bruger css til at style en hjemmeside og sådan så se
css/css3 som et programmerings sprog som kun bruges til grafik med baggrundsbillede og meget andet

og php er ligesom html/html 5 hvor du laver tingene som feks login/registrerings system og meget andet så mit bud er lær html/html5 først der bliver der brugt de basale tags som også bruges i andre sprog efter det lær css/css3 og så php som du skal bruge sammen med html.

og kender et godt sted på nettet http://www.nemprogrammering.dk/ hvor du kan lære det hele igennem danske video guides som viser dig det mest basale håber det hjælper dig
Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
29. april 2014 - 08:55 #4
.