Avatar billede TheYaXxE Juniormester
09. december 2013 - 11:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Åbningstider for butik - gruppering af dage med samme tid

Hej alle.

Jeg er i gang med at lave nogle åbningstider for en butik der bliver hentet ind fra en database.

Min database er stillet op på følgende måde:

ID | mon | tue | wed | thu | fri | sat | sun

Indtil videre bruger jeg følgelende script:

http://pastie.org/private/c84zb1k7r2wmeqfjunuq

Det virker find, men der er én ulempe; Den henter navnene på dagene ind fra selve databasen, hvilket den ikke skal.

Jeg vil gerne have muligheden for at kunne Ændre ugedage navnene inde i selve koden.

Uge dage navnene skal også se følgende ud:

Man-Ons: 14:00 - 22:00
Torsdag: 12:00 - 20:00
.....

Altså ugedagende på dansk, og hvis der er en gruppering, skal ugedagene forkortes ned til kun at vise de første tre bogstaver.

---

Har siddet i flere timer men kan bare ikke finde ud af hvordan man gør.

Nogle kloge/venlige hoveder der kan hjælpe?

Tak på forhånd - YaXxE
Avatar billede bakbrian Nybegynder
22. december 2013 - 10:31 #1
Jeg er ikke sikker på jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, men er det ikke bare at lave din tabel om til:
ID | Dag | AAben | Lukke |

Så kan du skrive dine dage ind og ændre i åbningstider alt det du vil :)

Venlig hilsen
Brian Bak.

Ps.
str_replace() kan ændre dine dagnavne.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
07. februar 2014 - 11:56 #2
Det kunne være en løsning jo, men ikke helt den jeg var ude efter.

Sidder ikke med opgaven længere, men du får alligevel point, for et udemærket svar.