Avatar billede line240200 Nybegynder
14. december 2013 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte til næste ark

Sikkert et dumt spørgsmål for den der kan men, jeg har brug for en VBA kode der skriver F.eks x i celle a1 sheet 1 og derefter skriver x i celle C3 på sheet 2 osv. altså en løkke der efter hver gennemløb offsetter både celle og sheet.
Håber der er en der gider at hjælpe.
Avatar billede kabbak Professor
14. december 2013 - 16:25 #1
Jeg ved ikke om det er dette du mener,
den skriver X i celle a1 sheet 1 og derefter  i celle C3 på sheet 2
derefter  i celle E5 på sheet3.

NB, den følger den fysiske rækkefølge på arkene,( som du ser dem)

Public Sub test()
i = 1
For Each sh In Worksheets
Worksheets(sh.Name).Cells(i, i) = "X"
i = i + 2
Next
End Sub
Avatar billede line240200 Nybegynder
14. december 2013 - 21:44 #2
Det er næsten rigtigt jeg har bare ikke udtrykt mig klar.
Jeg har brug for at ligge noget kode ind imellem skiftet fra et ark til et andet, x'et var blot et eksempel.
Eksempel: vælg sheet 1, celle a1:B2 sæt cellefarve til rød.
Skift til sheet 2 farv celle C3:D4 osv.
Håber det er til at forstå.
Avatar billede kabbak Professor
14. december 2013 - 23:57 #3
sådan

Public Sub test()
i = 1
For Each sh In Worksheets
Worksheets(sh.Name).Activate
Range(Cells(i, i), Cells(i + 1, i + 1)).Interior.ColorIndex = 3
i = i + 2
Next
End Sub
Avatar billede line240200 Nybegynder
15. december 2013 - 12:09 #4
Super Kabbak, den løsning havde jeg ihvertfald ikke selv regnet ud mange tak for hjæpen.
Avatar billede line240200 Nybegynder
15. december 2013 - 12:14 #5
Super Kabbak, den løsning havde jeg ihvertfald ikke selv regnet ud mange tak for hjæpen.
Avatar billede line240200 Nybegynder
15. december 2013 - 12:18 #6
Nu fik jeg jo givet point til mig selv, hvad gør jeg så?
Avatar billede kabbak Professor
15. december 2013 - 13:20 #7
Du skulle ikke have afvist mit første svar, nu kan du oprette et nyt spørgsmål, hvor titlen er Point til kabbak og så henvis med link til dette spørgsmål.
så vil jeg svare der.