Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. december 2013 - 22:54 Der er 8 kommentarer

php 5.4 install

Kære eksperter,

Min serverudbyder opgraderer meget snart fra php 5.3 til 5.4.

Min testserver kører 5.2 og jeg har brug for at opgradere den til 5.4 for at se om det giver fejl i koderne inden onlineserveren opdateres.

Men jeg kan simpelthen ikke få php 5.4 installeret, så det virker. Jeg downloader den her: http://php.net/downloads.php ... ja, og så kommer jeg faktisk ikke videre?!

Jeg bruger apache 2.2

Jeg har før brugt "installers" til at installere php, men det kan jeg ikke finde til 5.4.

Jeg håber virkelig at nogen vil hjælpe mig.

Mvh Lone
Avatar billede repox Seniormester
17. december 2013 - 22:57 #1
Hvad miljø er din test-server i?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. december 2013 - 23:07 #2
windows
Avatar billede repox Seniormester
17. december 2013 - 23:10 #3
Kører din server-udbyder også PHP på Windows?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. december 2013 - 23:14 #4
Udbyder kører Linux
Avatar billede repox Seniormester
17. december 2013 - 23:16 #5
Du kan eventuelt lave en virtual maskine med et lignende miljø på din egen maskine, så du kan teste forholdende bedre.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. december 2013 - 23:19 #6
Vil du uddybe det? Det ved jeg ikke hvad betyder? Så jeg kører Linux eller?

Men kan jeg ikke få sat 5.4 op på windows? Jeg har da gjort det et par gange før, det går bare så længe imellem :-/

Apache2.2 kører
Så skal jeg vel "bare" have sat php5.4 på? Downloade nogle filer og lave nogle indstillinger? Eller det er ikke så simpelt?
Avatar billede Slater Ekspert
18. december 2013 - 06:36 #7
Hvorfor ikke bruge f.eks. WampServer eller XAMPP?
Avatar billede repox Seniormester
18. december 2013 - 08:42 #8
Skal man gøre det på en Windows maskine er det naturligvis bedre alternativer.

Personligt bruger jeg Vagrant ( http://www.vagrantup.com/ ) kombineret med Oracle VM Virtualbox.

Det kræver at man har installeret OpenSSH til Windows ( http://sshwindows.sourceforge.net/ ) men, så kan man ved at bruge nogle færdige Vagrant images hurtigt have et udviklingsmiljø til at køre.

Jeg har forsøgt mig med min egen Vagrant box, som kan hentes her: https://github.com/Repox/vagrant-raring64-puppet

Det er en Ubuntu 13.04 x64 med Apache, PHP 5.4.9, MySQL, Git, Composer og Memcached.