Avatar billede Minikai Nybegynder
20. december 2013 - 16:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende fra Live Mail

Windows Vista Home Edition.
Jeg kan ikke sende fra LiveMail. Udbakke forsøger, men fejlmelder derpå:
Der er opstået en ukendt fejl. Emne 'Til Kai1', Konto: 'Kai privat', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '421 4.7.1 (62.44.134.22) http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=62.44.134.22', Port: 25, Sikker (SSL): Ja, Serverfejl: 421, Fejlnummer: 0x800CCC67

Hvad er fejlen og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2013 - 16:35 #1
TDC bruger vist 587 som udgående port, ikke 25.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2013 - 17:27 #2
Jeg går udfra at du bruger det indbygget mailprogram i Vista.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=14229
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2013 - 22:18 #3
pixxel

Hvor gammel er den vejledning. ? mener det i dag hedder:

indgående server: pop3.yousee.dk

udgående server :  asmtp.yousee.dk
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2013 - 22:44 #4
udgående port 465
indgående port 995

Sådan ser det ud på min pc. der heller ikke kunne sende før teknikere fra TDC havde lavet fjern support på den
Avatar billede Minikai Nybegynder
20. december 2013 - 23:57 #5
Det løste desværre ikke mit problem med ikke at kunne sende mail.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2013 - 20:18 #6
Jeg går udfra at der er forskel på de to mailkonto TDC/Yousee.
http://michaelspliid.dk/tdc-yousee-mail-opsaetning/
Avatar billede Minikai Nybegynder
22. december 2013 - 00:17 #7
Det er korrekt, at jeg bruger Windows Mail fra Viste Home Edition.
Avatar billede Minikai Nybegynder
22. december 2013 - 00:26 #8
Jeg har fulgt anvisningen via linket til punkt og prikke. Det hjalp ikke.
Avatar billede Minikai Nybegynder
22. december 2013 - 12:38 #9
Som ofte før er det således, at hvis man ikke stiller de rigtige spørgsmål, får man ikke de rigtige svar. Jeg har nu fundet løsningen på mit problem. Jeg har min mail konto hos TDC, men min udbyder af trådløs Internet er Telia (det fungerer i øvrigt fortrinligt og kan levere up and down hastighed på 18 Mbit, hvor TDC fastnet kun leverer 11 Mbit down og 2 Mbit up).
Derfor har jeg nu konstateret, at opsætningen skal være:
Indgående server: pop3.mail.dk (port 110 - TDC server)
Udgående server: smtp.telia.dk (port 25 - Telia server)

Min konklusion er: TDC support vil ikke hjælpe, fordi jeg har skiftet udbyder (til Telia). De vil ikke oplyse, hvordan jeg kan løse mit problem, som opstod samme dag (vistnok 17/12/2013) på PC med Vista, PC med Windows 7 og Smartphone Samsung.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2013 - 13:01 #10
Indgående server: pop3.mail.dk (port 110 - TDC server)
Udgående server: smtp.telia.dk (port 25 - Telia server)

Fungere det ?
Avatar billede Minikai Nybegynder
22. december 2013 - 13:30 #11
Ja - perfekt.
Og det giver også mening:
TDC gider ikke stille ud-server til rådighed for en ikke-kunde.
Avatar billede Minikai Nybegynder
22. december 2013 - 13:31 #12
Tråden lukkes
Avatar billede Andershoegh Seniormester
22. december 2013 - 14:08 #13
Bliver lidt harm over at høre det.

Mit problem med at sende, kom også efter at jeg havde skiftet udbyder. Brugte meget tid og energi på det.

Men de var tvunget til at give fjernsupport til mig, da jeg beholdt en gammel e-mailadresse der var knyttet til TDC.