Avatar billede markus-king Nybegynder
22. december 2013 - 23:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BackTrack Live USB?

Hej,

Jeg har forsøgt mig med at installere BackTrack på USB til Live Boot, men jeg får en fejlmeddelselse:

"Missing operation system".

Jeg har forsøgt mig flere gange uden held. Jeg benytter UnetBootin og har fulgt flere guides på nettet også.

Kan nogen forklare mig hvorfor jeg får meddelelsen og hvordan jeg løser problemet? Jeg er sikker på at jeg installerer rigtigt. Der er plads nok på USB til at alle filer bliver kopieret over og USBen er ikke beskadiget (har testet med flere andre).

Jeg kører på en Lenovo bærbar, hvor jeg i slukket tilstand skal klikke på en knap i siden, hvorefter bærbaren tænder en menu, hvor jeg vælger "Boot manager"-->"USB".

Håber på et hurtigt svar, da jeg har sidder med problemet i noget tid.
Avatar billede chalde Seniormester
23. december 2013 - 11:56 #1
Har du forsøgt at lave en USB med andre Linux distributioner? F.eks. Ubuntu (Backtrack er baseret på Ubuntu).
Mest for at se om det er selve backtrack eller om det er et generelt problem.
Avatar billede markus-king Nybegynder
23. december 2013 - 15:03 #2
Det fungerer med Ubuntu.

Men i al fald, hvad kan skyldes problemet? Har jo forsøgt med andre USBer og BackTrack installationer (ISOer).
Avatar billede markus-king Nybegynder
23. december 2013 - 18:54 #3
Er der eventuelt nogen der ved hvor stor USBen skal være?
Avatar billede markus-king Nybegynder
05. marts 2015 - 22:21 #4
Jeg lukker tråden her.