Avatar billede Miklix Nybegynder
23. december 2013 - 12:43 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Pc bluescreen of death

Hej Eksperten!

Jeg har i det sidste lange stykke tid oplevet problemer med min PC og håber desperat at i kan hjælpe!

Det er sådan, at min pc meget spontant crasher og derefter kommer med diverse forskellige BSOD, eksempelvis Memory_management, Bad_pool_header med flere. Efter det kan den være svær at starte igen og kører Windows repair, nogle gange lykkes det, andre gange starter den også selvom man ikke laver en repair.
- Det sker også tit når jeg åbner Firefox, at browseren så lukker og skal genstarte og sende en fejlrapport - nogle gange mange gange i træk, her er Pc'en også meget villig til at genstarte.

Jeg har prøvet diverse ting, bla;
Opdateret firmware på min Crucial SSD.
Testet RAM igennem 15 timer med Memtest, uden en eneste error.
Scannet for virus med både Kaspersky og Malvarebytes og diverse andre.
Scannet rootkit.
Formateret med en frisk Windows 7.
Haft min 500gb harddisk ude og kørt uden.
Haft min 1tb harddisk ude og kørt uden.
Opdateret drivere.
Tjekket levetid på harddisk med Crystaldisc.

- Intet har hjulpet, så nu spørger jeg i min desperation Jer.

Jeg er ikke skarp på hvad i skal bruge for at løse problemet, men sig blot til, så finder jeg og poster det. F.eks. bluescreen logs, systeminformation, osv. osv.

Systemet er desude;
Windows 7
Asus P8Z68-V
Intel i5-2500K (3,30Ghz)
Zotac GTX 560 Ti
Corsair TX650
Corsair Vengance 8gb 1600Mhz (tror jeg)
Crucial M4 120Gb SSD
Western-digital 500Gb caviar green
Western-digital 1tb Cavaiar green
Asus diskdrev

Håber virkelig I kan hjælpe og sig endelig til hvis jeg kan besvare yderlige spørgsmål!

På forhånd mange tak og rigtig god jul!
- Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2013 - 14:07 #1
denne her kan vise dig hvad fejlen skyldes

http://download.cnet.com/BlueScreenView/3000-2094_4-10965136.html

endnu en der mangler en blue screen fortolker Microsoft - hvorfor ligger der ikke sådan en i windows

m.v.h
Avatar billede Miklix Nybegynder
23. december 2013 - 15:17 #2
Hej, tak for hurtig respons.

Kender godt programmet, men kan ikke tolke hvad det betyder. Prøver at poste nogle billeder af det, så kan i måske se hvad fejlen er?

http://postimg.org/image/y43n96j3p/
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2013 - 15:54 #3
PFN_LIST_CORRUPT
prøv at køre en memtest
sikkert Ram fejl
Avatar billede Miklix Nybegynder
23. december 2013 - 16:49 #4
Har kørt Memtest i 15 timer, 10 gentagelser uden errors - så tror ikke længere at det er ram?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2013 - 17:51 #5
Er du sikker på dine drivere er 100% på plads og i nyeste versioner?

Ved ikke om det kan løse noget, men man kunne prøve at køre dette program:
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2013 - 17:55 #6
Hvor gammel er computeren, og er Win7 det originale styresystem?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2013 - 20:57 #7
sæt ntoskml.exe ind i Google så får du svar

https://www.google.dk/#q=ntoskrnl+.exe

http://www.tomshardware.co.uk/forum/67287-63-bsod-causing-ntoskrnl

en lille video

http://www.youtube.com/watch?v=Di9ruKCabRo

men brug denne her i stedet for til at opdatere dine drivere med den er helt gratis

http://www.iobit.com/driver-booster.php

m.v.h
Avatar billede Miklix Nybegynder
23. december 2013 - 22:29 #8
220661: Jeg kan ikke være helt sikker, men nu prøver jeg at kører Treatmennice's link til driveropdatering, måske det hjælper!

Computeren er forskellige antal år gammel. Strømforsyning og 500gb harddisk er gammel, resten er nyt. Har aldrig haft andet end Windows 7 på denne Pc.
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2013 - 23:19 #9
#8.

Som indlæggene i #5,6 og 7 antyder, så behøver hukommelsesfejl ikke betyde, at der er noget galt med RAM-kortene. Driverfejl kan give de samme problemer.

Og husk, at programmer, som automatisk søger efter drivere til hardware, ikke altid rammer korrekt. Den bedste metode vil altid være at lede efter dem manuelt, enten vha. de oprindelige oplysninger om hardwaren eller ved at kigge på de oplysninger, man f.eks. kan finde ved at pille et netværkskort ud og læse, hvad der står på det.

Og, forkerte/dårlige drivere til software kan også give problemer af din art.

Kan du huske, om du måske har opdateret drivere eller andet på et tidspunkt, lige før problemerne opstod?
Avatar billede Miklix Nybegynder
24. december 2013 - 01:54 #10
Milter; Jeg har prøvet at opdatere alle drivere nu, et par fandt jeg manuelt, men resten lod jeg driver-booster klare. Så er det bare at se tiden an.
- Kan ikke huske at jeg opdaterede noget, inden den begyndte at brokke sig, desværre.

Mange tak på forhånd til Jer alle sammen og glædelig jul!
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. december 2013 - 16:23 #11
Hej igen,

Troede faktisk at det havde hjulpet at opdatere samtlige drivere, da det har kørt perfekt siden d.24 - uden problemer, men nu kom det lige tilbage for fuld smadder. BSOD med "SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED" (ikk set før) og derefter "MEMORY_MANAGEMENT" og så var den ellers umulig at starte op igen, tog 10 forsøg. Da jeg fik den tændt begyndte den også at lukke Firefox ned igen, som den havde drillet med før.
System_thread står også til at være forsaget af ntorskrnl.exe

Har i bud på hvad jeg kan gøre? Troede lige at jeg var færdig med det bøvl..
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. december 2013 - 16:25 #12
Windows skifter forresten også Themes, på skrivebord, så værktøjslinjen nederest på skrivebordet bliver grå og så skifter det lidt efter igen.
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2013 - 20:42 #13
Prøv at downloade programmet Whocrashed Free fra linket herunder og se, om det kan hjælpe dig med at finde en dårlig driver:

http://www.majorgeeks.com/files/details/whocrashed_free_home_edition.html
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. december 2013 - 21:59 #14
Gir det et forsøg, tak :)
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. december 2013 - 22:05 #15
2 af fejlene var demontools og itunes - men de resterende 5 kan den ikke give et svar på, udover at det forgik i Windows kernel og så var der en der sagde;
"This was probably caused by the following module: Unknown ()
Bugcheck code: 0x0 (0x0, 0x0, 0x0, 0x0)
Error: CUSTOM_ERROR"

Nogle forslag? Deamon og itunes er fjernet!
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2013 - 16:43 #16
Genstartede du efter afinstallationen af Daemontools og iTunes?

Prøv at køre en rensning af registreringsdatabasen (register) med Ccleaner.

https://www.piriform.com/ccleaner

Prøv også at åbne Enhedshåndtering > Klik på "Vis" > "Vis skjulte enheder" > Se, om der er gule spørgsmålstegn nogen steder.
Avatar billede Miklix Nybegynder
28. december 2013 - 22:39 #17
Ja det gjorde jeg, har også kørt registreringsdatabase rensning med ccleaner - uden hjælp.

Der er ingen gule spørgsmålstegn hvis jeg kigger under devicemanger, "desværre" :/
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 00:06 #18
Har du stadig problemer med computeren?

Prøv at køre en sfc/scannow som beskrevet i linket herunder. Læs det hele og brug den option, du er mest tryg ved:

http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Avatar billede Miklix Nybegynder
29. december 2013 - 00:37 #19
Ja jeg har stadig problemer med computeren,

Jeg prøvede lige sfc /scannow - og der blev fundet problemer, men den var ikke i stand til at rette dem. Jeg vedhæfter CBF.LOG måske du kan få mening ud af den?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10147393/sfcdetails.txt
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 09:01 #20
Fik du prøvet programmet i #5?
Som sagt i indlægget har jeg ikke erfaring selv med det, men har set andre bruge det herinde, så man skulle måske prøve at give det en chance?
Avatar billede Miklix Nybegynder
29. december 2013 - 18:48 #21
Hej,

Nej det havde jeg faktisk oversæt, det vil jeg give et forsøg!
Avatar billede Miklix Nybegynder
29. december 2013 - 23:25 #22
Jeg har lige prøvet og den crashed lige efter, så tror ikke det hjalp desværre :/ - Ellers fint program
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 23:31 #23
Ok :-(
Ærgerligt det ikke kunne afhjælpe noget.
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2013 - 21:09 #24
Dit problem ser ud til at skyldes den "iassdo.dll.mui", du kan finde i din egen log fra #19.

Jeg har ledt og ledt, og det har du måske også selv, men jeg kan ikke finde nogen universalløsning. De ledetråde, jeg har fundet, drejer sig om sprogpakker, som i din log omtales med disse ord: "Windows Foundation Language Pack".

MUI'et efter iassdo.dll.mui står for "Multilingual User Interface".

På min egen XP-maskine kan jeg finde iassdo.dll i C\Windows\system32, og den fylder 249344 byte. Jeg kan ikke finde nogen iassdo.dll.mui. Nogle sider tyder på, at iassdo.dll.mui ofte eller måske altid installeres sammen med programmer udefra, altså ikke som en del af styresystemet ved den oprindelige installation.

Herunder er lidt mere. Måske det kan lede dig i den rigtige retning. Og så vil jeg slet ikke nævne, at problemerne med iassdo.dll.mui ifølge nogle sider kan skyldes hack..., undskyld, korrupte installationsfiler ;-)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dd317706(v=vs.85).aspx

http://www.processlibrary.com/en/directory/files/iassdo/23764/
Avatar billede Miklix Nybegynder
24. januar 2014 - 18:07 #25
Problem fundet.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2014 - 18:11 #26
Og hvad var løsningen?