Avatar billede kazhmort Nybegynder
28. december 2013 - 18:21 Der er 4 kommentarer

Dårlig download hastighed

Hejsa Eksperten

Jeg har på det sidste haft rigtigt dårlig download hastighed. Har en 50/50 forbindelse men henter kun med 700 kb/s. Indtil i går hentede jeg med 1,2 mb/s hvilket heller ikke er optimalt. Burde jeg ikke hente med ca 5 mb/s som jeg gjorde i starten?

Oprindeligt hentede jeg via en trådløs forbindelse direkte til computeren. Købte derefter en NAS hvorefter forbindelse ved trådløs overførsel faldt til ca 2,5 mb/s i et stykke tid og derefter til 1,2 mb/s. I dag prøvede jeg så at hente via kabel i stedet for trådløs, hvilket bare medførte at forbindelsen hastigheden faldt yderligere. Har så forsøgt at skrifte tilbage til trådløs med stadig samme dårlige hastighed.

Håber I kan hjælpe!?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 20:41 #1
Hvis hastigheden falder med kabel, er der noget galt et sted i systemet. http://www.computerworld.dk/art/138593/saa-meget-skaerer-wifi-i-din-downloadhastighed
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 20:47 #2
Ps. min 60 Mbit hos yousee er sådan ud:http://peecee.dk/upload/view/428470
Avatar billede Wutuff Nybegynder
30. december 2013 - 01:41 #3
Hva "henter" du? Torrents? Hvis så, så er det jo fordi at der ikke er nok seeders, og at de seeders har sat deres upload ned?

Hvis ikke torrents, hva henter du så?
Avatar billede shako Novice
18. februar 2014 - 13:45 #4
Der er mange ting som kan være med til at sløve et signal ned, men fra 50 mb til 700kb er nok lidt groft.

Du skal dog bemærke at selvom du har en lynhurtig forbindelse, afhænger hastigheden også af afsenderens dataforbindelse.

Hvis du kører en hastighedstest på http://speedtest.net og du får under 40/40 i hastighed, skal du kontakte din udbyder og melde fejl på datalinjen.

Hvis du henter torrents så afhænger det af hvor mange seeders der er, og hvilken forbindelse. I teorien kunne du selv med en gigabit forbindelse (1 gbps) risikere at hente med 30-40kb/s hvis der kun er en seeder på et langsomt netværk