Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 12:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 og Java virker ikke! Arrrggghhhh#!*£

Eller måske rettere: Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har for 2 uger siden købet en ny pc. Detaljer:

Windows 8.1 (Opdateret fra 8 efter køb)
Systemtype 64 bit operativsystem, x64-baseret processor
Browsere (født med IE 11)
IE 11.0.9600.16476 (opdateres automatisk)(Start i desktop flueben sat i Navigation under egenskaber for proceslinje)
Chrome  31.0.1650.63 m
Firefox 26.0
Firewall Zonealarm internet security suite

Jeg synes jeg har prøvet alle muligheder fx. java 32, java 64, både java 32 og 64, igen og om igen. Det virker ikke i hverken den ene eller anden browser.

Mærkelig nok er der sommetider, hvor java.com verificerer OK i første forsøg, men derefter viser fejl. Beskeden som jeg får er, når jeg klikker for detaljer:

"Application error
NullPointerException
Error while initializing managers"

Der er overhængende fare for, at pc'en ryger ud fra 10. etage!
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 12:42 #1
NB: Det er en stationær pc (Acer) uden nogen touchscreen.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2013 - 12:54 #2
Har du Classic Shel installeret? det er altid det første jeg gør og så installerer jeg alt fra skrive bordet!
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 12:56 #3
Classic Shell?
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 12:58 #4
Jeg mener at jeg installerede Chrome og Firefox inden jeg fik systemet til at starte i desktop. Måske jeg skulle prøve at afinstallere dem og så installere dem påny?!
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 13:24 #5
Det er altid rart at spørge andre, for det giver nogen gange én selv ideer til løsninger:

Jeg prøvede lige at slå Zonealarm fra, dvs. firewall, antivirus/spyware og application control.

Wupti så kørte java og nemid! Både på IE11 og Chrome.

Nu mangler jeg så bare at finde ud af, hvilke instillinger jeg skal ændre på i Zonealarm....

Der er stadig point hvis man kan give et svar.
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 13:40 #6
Så tror jeg, at jeg har fået indkredset problemet til Zonealarm antivirus/spyware.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 13:49 #7
Kørte Zonealarm som firewall for nogle år siden, og der kan man gå ind og tillade programmer i at få adgang til nettet.
Vil mene du skal ind i firewall delen og rette det til.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 13:51 #8
Synes dog det er mærkeligt den ikke spørger dig om programmet må få adgang. Det gjorde den version jeg brugte
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 13:58 #9
Jeg er kommet frem til følgende:

Når jeg slår Zonealarm Antivirus/Antispyware fra, så virker java og nemid.

Men jeg går ud fra, at det ikke er smart at have funktionen slået fra, så jeg søger stadig efter hvordan jeg skal indstille Zonealarm.....
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:00 #10
Jeg vil lige prøve at se om jeg kan finde en guide til det. Som sagt før har jeg ikke kørt den store pakke med Zonealarm, så jeg ved ikke hvordan man kommer ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:06 #11
Åbn Zonealarm og vælg fanen der hedder firewall.
Der må være en indstilling der hedder "programs"
Når du åbner denne vil et billede ala dette fremkomme:
http://www5.pcmag.com/media/images/191685-zonealarm-internet-security-suite-2009.jpg
Det er her du skal tillade at programmer får adgang.
Det er både programmer og opdaterings tjenester der skal have adgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:10 #12
Åh så lige på et andet billede at du måske skal ind lige under firewall, hvor der måske står noget med program indstillinger.
http://screenshots.de.sftcdn.net/de/scrn/40000/40507/zonealarm-internet-security-suite-10.jpg
Denne her side var så på tysk.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:12 #13
Håber du her kan finde programmerne og få lavet de rette indstillinger :-)
For at disable din beskyttelse er en dårlig ide.
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 14:21 #14
220661: Jeg er helt enig idet med at fjerne beskyttelsen.

Jeg har nu endegyldigt fundet den indstilling, som blokerer for Java og Nemid.

Den ligger i Antivirus/Antispyware Settings nederste fane: Web scanning. Ved at fjerne fluebenet i "Enable Web Scanning (recommended)" kan Java og Nemid køre uden problemer.

Jeg håber ikke det giver andre problemer....

220661: Som tak for din tid og råd, så læg et svar, så får du point.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:28 #15
Hmm Bryder mig ikke rigtig ved du disabler lige der.
Kan nemlig ikke overskue hele konsekvensen af det.
Er der så ikke sat spørgsmålstegn ved programmerne inde under program kontrollen?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:36 #16
Fandt lige denne inde på deres forum:
https://www.zonealarm.com/forums/showthread.php/80341-SOLVED-ZISS-blocking-streaming-java-connection-gt-disable-the-ZA-web-scanner
De havde vel ikke selv foreslået det hvis det ikke var i orden?
Avatar billede kalasin Nybegynder
29. december 2013 - 14:40 #17
Fino link. Men jeg prøver nu at leve lidt længere ude på kanten uden det flue ben.

Tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 14:42 #18
Velbekomme. Tak for pointene.
Fortsat god weekend :-)