Avatar billede Mafrim Nybegynder
31. december 2013 - 13:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Død HDD?

Hej alle.

HDD'en i min datters PC er muligvis død, selvfølgelig lige efter garantiens udløb.
Jeg kan komme ind i bios, men computeren starter aldrig op, og det er ikke muligt at lave en reparation. HDD'en larmer også meget.
Det er følgende HDD der sidder i computeren:
https://www.dropbox.com/sc/knutunlgvbka854/lEXaRcNibC

PC'en er en Acer Aspire V3-571G
Et andet problem er også at selve styresystemet ikke fulgte med som cd, men var preinstalleret med en backup på HDD'en.

1. Hvis jeg skal købe en ny HDD, hvilken skal jeg så vælge? Den skal ikke være på mere end 1TB.

2. Er der nogen måde at man kan finde ud af hvilken windows version, samt serienr. der var installeret på maskinen? Jeg kan ikke se at det står nogen steder på maskinen.

Mvh.
Martin
Avatar billede sadolin1978 Novice
31. december 2013 - 14:24 #1
på din datters maskine (typisk i bunden) sidder der et klistermærke med Windows version og licens kode.

her er dog et blandet udvalg af HDD du ville kunne bruge men overvej evt. en SSD denne er dog dyre i indkøb men ingen bevægelige dele så den er mindre følsom for stød ved evt. transport
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 14:31 #2
Normalt sidder der en label i bunden, men det er så ikke?
Er pc under 2 år gammel?
Kan se at disken er fra sep 2012, så der burde jo være garanti på den i det mindste.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 14:31 #3
Fik ikke opdateret :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 14:33 #4
Er 750 gb som den gamle er på ikke nok?
Du burde vel få en ny disk, da det er indenfor garantiperiode
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 14:43 #5
Og er der garanti, og den skal på værksted lægger værkstedet et nyt system ind på den nye disk, der passer til licensen. Det er de nødt til for at tjekke computeren efterfølgende.
Har hun fået taget backup af data på computeren?
Avatar billede sadolin1978 Novice
31. december 2013 - 20:39 #6
vil give 220661 ret havde ikke set datoen på HDD`en så ja der burde være garanti eller reklamations ret på maskinen, så hvis det er muligt så send den ind også er det værkstedets opgave at ligge et OS ind tilsvarende den licens du har på maskinen
Avatar billede Mafrim Nybegynder
15. januar 2014 - 13:23 #7
220661 havde ret, der var selvfølgelig garanti på PC'en.
Det var HDD'en der var død.
Tak for hjælpen. 220661 får pointene.
Avatar billede Mafrim Nybegynder
15. januar 2014 - 13:25 #8
Prøver lige igen :)
Avatar billede Mafrim Nybegynder
15. januar 2014 - 13:27 #9
Nå det var ikke sådan det virkede.
220661 opret lige et svar....
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2014 - 16:31 #10
Ok det var da heldigt du var dækket :-)
Lægger et svar her
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester