Avatar billede zenorph Nybegynder
05. januar 2014 - 19:57 Der er 1 kommentar

ZyXEL NBG-460N - ingen adgang

Godaften Eksperter

Jeg er løbet i nogle vanskeligheder!
Jeg har d.d., været ude og købe en ZyXEL NBG-460N router, som viste sig at være helt ny. Jeg kan endda se, at det er en, som kommer direkte fra EnergiMidt (fiber), hvor jeg ligeledes har mit internet fra.

Glad kommer jeg hjem, og vil sætte den til, hvilket jeg gør, og jeg er på nettet med det samme (kablet).

Fik IP på PC'en, som er 192.168.1.101, Subnet 255.255.255.0 og Gateway 192.168.1.1
Fedt tænker jeg, og vil logge ind i routeren, men her stopper det så.
Åbner browseren, indtaster (som jeg plejer) 192.168.1.1, men der sker intet. Har prøvet at smide port 80, 8080, 2030 samt 2033 i rumpen af det, men ligeledes uden held.
Prøvede også via TELNET, men det er samme problematik - hertil naturligvis også port 23 - og igen med tvungen port som 80, 8080 osv.

Jeg kan sagtens via CMD pinge adressen - og jeg er også på nettet.

Men kan ikke komme til at aktivere det trådløse netværk før jeg er inde på den :-/

Hvad gør jeg?

Sidder og tænker på, at når routeren nu kommer direkte fra EnergiMidt, kan de så have specificeret en port til access? Synes selv det lyder mærkeligt - på undersiden af routeren står der også, at der skal benyttes 192.168.1.1

Hjælp !!

Er ganske desperat!
Avatar billede shako Novice
18. februar 2014 - 13:11 #1
Nogle ISP'er vil ikke have at man selv konfigurere sin router, så de tillader kun tilgang via console-kabel.

Hvis du har prøvet http og ftp og du er på det samme netværk (samme subnet) som routeren og du kan pinge den bør du kunne tilslutte.