Avatar billede greenie Nybegynder
06. januar 2014 - 18:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Langsom browser

Jeg døjer for tiden med et usædvanligt problem, mine browsere er helt urimelig langsomme, til tider siger de der ikke er nogen internet forbindelse, til trods for vores trådløse virker perfekt, fruens pc kan fint gå på nettet, men min egen kan ikke finde nogen sider. Men jeg kan sagtens forbinde til vores NAS, som sidder for enden af router og switch.

Det skal tilføjes at, windows og alle programmer er installeret (3. gang nu) og forud for installationen, er de skannet med Panda Internet Security 2014 samt Panda Cloud Scan, ingen trusler registreret.

Mit system er:
P8H61, i3 3,2 4 GB ram
Windows 7 Home edition 64 bit
D-Link DIR655
Panda IS 2014

Jeg har tidligere døjet med en Trojan: Tjn:Ci.a fundet som Malware, og fjernet af Cloud Scan, men siden jeg har haft den inde, har min pc ikke fungeret ordentligt.

Det skal siges at alt fungerer perfekt i Fejlsikret tilstand..

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Jeg burde efterhånden tildeles en PhD for installation af windows.
Avatar billede greenie Nybegynder
06. januar 2014 - 18:44 #1
Jeg har flere gange scannet pc'en i fejlsikret tilstand med netværk, uden at den finder problemer. Den er scannet med CC Clean, Cloud Scan og MBAM.

Stadig uden held :(
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2014 - 19:52 #2
Når du tester browsere, så er det EFTER at windows har hentet alle opdateringer? Ellers prøv at slå windows update fra i kontrolpanel.
Fra en frisk win7 er der jo store mængder opdateringer, der skal køres ind før win7 reelt er køreklar.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 21:23 #3
Ja og der er muligvis også drivere der skal opdateres. Det er jo ikke sikkert at de drivere som Windows medbringer er de ideelle.
07. januar 2014 - 06:34 #4
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede greenie Nybegynder
07. januar 2014 - 16:31 #5
Scanning gennemført - desværre består problemet stadig. Firefox er urimelig langsom og hverken IE, FF eller Chrome kan indlæse sider. Sjovt nok kunne Windows Update finde 3 vigtige opdateringer, men hvad status for dem var, vides ikke, jeg er tilbage i fejlsikret tilstand nu.

Her er ADWCleaner Log

# AdwCleaner v3.016 - Report created 07/01/2014 at 16:14:05
# Updated 23/12/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Pedersen
# Running from : C:\Users\Pedersen\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : BCUService

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\DeviceVM
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\DeviceVM
Folder Deleted : C:\Users\Pedersen\AppData\Roaming\DeviceVM
Folder Deleted : C:\Users\Pedersen\AppData\Roaming\Systweak
File Deleted : C:\Windows\System32\roboot64.exe

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AddressBarSearch.SearchHook
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AddressBarSearch.SearchHook.1
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [BCU]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{77AA6435-2488-4A94-9FE5-49519DD2ED9B}
Key Deleted : HKCU\Software\DeviceVM
Key Deleted : HKLM\Software\DeviceVM
Key Deleted : HKLM\Software\systweak

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16750

-\\ Mozilla Firefox v26.0 (da)

[ File : C:\Users\Pedersen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ffqihk0j.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v31.0.1650.63

[ File : C:\Users\Pedersen\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1647 octets] - [07/01/2014 16:05:29]
AdwCleaner[S0].txt - [1564 octets] - [07/01/2014 16:14:05]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [1624 octets] ##########
Avatar billede greenie Nybegynder
07. januar 2014 - 16:36 #6
Jeg henter de nyeste drivere til det hardware jeg har tilsluttet, og Windows opdaterer jo sig selv løbende.

Grunden til at jeg mistænker malware er, at alle de gange jeg har installeret Win7, har der aldrig været problemer af den her type.

MBAM har dog fundet og sat i karantæne, en "Trojan downloader" i en .exe opdatering til et program, men også det har jeg brugt før uden problemer.
08. januar 2014 - 19:38 #7
Må vi se loggen fra MalwareBytes ?
Avatar billede greenie Nybegynder
08. januar 2014 - 20:46 #8
Jeg er kommet til at slette loggen fra MBAM, men husker at der stod 0 i alle de punkter den undersøgte.

Jeg har aldrig haft de problemer her, så jeg er kommet til at tænke på, om det kan være routeren der skaber sig. Den har præsteret at slukke før, samt i forsøg på at logge ind i dens opsætning, give meddelelsen "Network connection seems to be down".

Jeg skifter ikke programmer eller spil ud hele tiden, jeg bruger Steam og Uplay, jeg besøger ikke torrent eller frække sider som ellers kan give noget snavs fra sig, alle spil og programmer er originale. Så hvad andet kan det være end routeren :(

Jeg har bestilt en D-Link Wireless N DSL-2770L som forhåbentlig kan give ro på netværket.
Avatar billede greenie Nybegynder
11. januar 2014 - 10:31 #9
hm.. min tålmodighed slap op, og windows blev atter installeret. Jeg har denne gang installeret Panda IS14 og MBAM fra starten af, og alt bliver scannet i hoved og dertil-indrettede. Jeg har givet Firefox skylden, og undlader at installere den. Desuden virker Chrome lige så godt, om end lidt bedre. Synes Chrome er blevet bedre i takt med at Firefox er blevet værre.

Nogen der vil have point?
11. januar 2014 - 11:41 #10
Ping...

Måske - deles med andre ...