Avatar billede male6561 Nybegynder
08. januar 2014 - 16:19 Der er 10 kommentarer

iPad vs. tablet?

Hej!
Jeg leder efter noget nyt elektronik, og vil i den forbindelse gerne høre jeres meing om hvad i tror der bedst opfylder mine behov, da jeg ikke helt ved hvilken tablet eller iPad jeg som minimum skal have fat i, for at jeg kan være tilfreds.

Mine behov:
- Jeg skal supplere matematik A, og vil gerne have noget som jeg kan skrive noter på, og lave mine lektier på. (har tænkt mig at købe et cover med indbygget tastatur).
- Jeg vil bruge den til at læse e-bøger på (burde ikke være et problem da jeg har læst 600 e-bøger ca. fylder 1GB)

Venlig hilsen Malene
Avatar billede male6561 Nybegynder
08. januar 2014 - 16:21 #1
den må også meget gerne have:
- et webcam!
- komatibel med software til 3D-printing (de programmerm man bruger til at designe objektet i)

:-)
Avatar billede zagger Juniormester
08. januar 2014 - 16:32 #2
For lige først at slå begreberne helt fast. Så er en iPad også en tablet.  ;)

Der er kort fortalt 3 typer tablets. iPads, Android tablets og Windows tablets.

Så hvilken du skal vælge kommer an på hvad du skal bruge den til. Så det er en god idé at undersøge hvilke hardware- og softwarekrav de programmer du skal bruge har. Og findes programmerne til den givne platform.
Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. januar 2014 - 16:31 #3
Hvis du har mange penge så køb en Ipad, hvis du vil spare så køb noget billigere :) Jeg tror ikke der er nogle tablets derude som ikke kan tilbyde ovenstående.

Alle har forskellige meninger, jeg ville f.eks. kun købe en ipad, og lige om lidt kommer der en og kommenterer om at jeg er apple fan, og at apple er lort.. :)

Men hvis du er i tvivl, så køber du ikke "forkert" med en ipad
Avatar billede male6561 Nybegynder
08. januar 2014 - 16:38 #4
iPad var også min umiddelbare ide ;)
Avatar billede Blitzher Nybegynder
08. januar 2014 - 16:42 #5
Jeg læser sammen med flere. ink. jeg selv, som havde en ide, om at vi kunne bruge tables til at tage noter, skrive formler af på, osv.

Det lykkedes bare ikke for nogen af os, og efter ½ år droppede vi alle ideen og gik tilbage til en bærbar...

Lad være med at investere i nogen former for tablet til noter, det er ikke optimalt endnu.
Avatar billede male6561 Nybegynder
08. januar 2014 - 16:42 #6
Zagger - tak :)
Så ud fra de ting jeg har skrevet, kan du så sige noget om hvilken en du kunne anbefale?
Jeg ved ikke endnu hvilke programmer jeg kommer til at skulle bruge i forbindelse med f.eks. matematik, men jeg tænkte at det kunne være at der var nogen som kunne sige at jeg godt kunne droppe tanken om at lave sådanne opgaver på en iPad 1, med det samme? ;)
Avatar billede male6561 Nybegynder
08. januar 2014 - 16:44 #7
Blitzher - heller ikke hvis jeg nu købte et cover med tastatur i til den så det nærmest er som en bærbar?
Avatar billede zagger Juniormester
08. januar 2014 - 17:13 #8
Nu er det længe siden jeg har gået i skole, så jeg ved ikke om jeg er den rette til at anbefale hvilken der ville passe bedst dertil.

Umiddelbart tror jeg personligt at jeg ville vælge en almindelig bærbar hvis det var mig, da jeg ikke synes en tablet egner sig til andet end underholdning, og ikke til seriøst arbejde.

Men hvis du insisterer på at det skal være en tablet, har jeg en idé om at en Microsoft Surface ville være det optimale valg til skolebrug. Der får du både en bærbar Windows computer og tablet i én. Jeg kan forestille mig at I skal bruge Office Pakken i skolen, og det fungerer altså bare bedre på en Windows computer.

Ulempen er så at en Microsoft Surface hverken er en rigtig god bærbar (Den er for lille og langsom) eller en rigtig god tablet (Windows på en tablet er en frustrerende oplevelse).
Avatar billede egidiussen Nybegynder
15. februar 2014 - 09:37 #9
Hejsa
Ift. at bruge ipad til matematik så kan du måske få noget inspiration her:
http://www.ipadiskolen.dk/artikel/fsa-matematik-pa-ipad/

Jeg er nok enig med zagger: En ipad til studiebrug er muligt men ikke optimalt - her er en lille ultrabook altså bedre og koster ikke så meget mere (særligt hvis du alligevel skal have tastatur til din ipad). Kunne evt. være:
http://www.computercity.dk/product/14202791/lenovo-yoga-11s-baerbar-pc?ref=section

Mvh. Skipper
Avatar billede Jolles Professor
22. marts 2014 - 13:34 #10
Jeg har længe været hooked på at købe en tablet, og i sidste nummer af Komputer for Alle er omtalt forskellen på iPad og Samsung Galaxy. Det er ikke nogen anmeldelse - så tror jeg bladet vile få ballade, her er det de helt store firmaer, de er ude i.
Men men men: jeg har en snart 4 år gammel Asus eee-pc. Lille, handy, lang batteritid - og en fuldfed pc, i modsætning til tablets, der vist nærmest er (tilgiv, hvis jeg kvajer mig, oh tabletenthusiaster)til film og spil.
Jeg vil til hver en tid foretrække en lille pc og evt smide nogle flere ram i den. Min begyndte med 8 timers batteritid, nu er den på godt 4 timer. Den har vist forøvrigt en afløser, der er tyndere endnu.
God week-end, oh ulve...