Avatar billede hmlfc Praktikant
08. januar 2014 - 19:06 Der er 2 kommentarer

Boote fra gammel haddisk bærbar (win XP) via USB på ny bærbar (win8.1)

Hej.

Jeg har stadig min harddisk fra min gamle Acer bærbar PC. Jeg har tænkt at putte den i en IDE -> USB port også boote via USB fra den. Sådan at jeg har XP på min nye ASUS PC istedet for Win 8.1 når jeg ønsker det. Kan det lade sig gøre?

pfh tak
08. januar 2014 - 19:49 #1
... af mange årsager kan det ikke lage sig gøre - bla. fordi diverse HARWARE DRIVER ikke passer ...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2014 - 20:25 #2
Men med lidt held kan du omdanne din xp-disk til en virtual pc (det er langsommere, men 'fuldt' funktionsdygtigt).
https://www.virtualbox.org/