Avatar billede iss Novice
09. januar 2014 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk navngive fil

Har et Excel ark hvor jeg har et felt som jeg vil bruge som filnavn når man vil gemme plus jeg vil have den originale excel fil skrivebeskyttet uden den pop-up (den med password) når man åbner filen.

Kan man gøre dette?
Avatar billede boro23 Forsker
10. januar 2014 - 08:31 #1
Hej iss

Prøv om du kan bruge denne kode. Hvis der skal password på arkbeskyttelsen virker koden ikke.

Sub Gem_som()
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _
        False, AllowFiltering:=True
    ActiveWorkbook.Save
    Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show Range("A2") & ".xlsm"
End Sub
Avatar billede x-lars Novice
10. januar 2014 - 08:33 #2
Er det så ikke en skabelon, du skal lave? Så det ikke er muligt at gemme "oven i", men du skal tage stilling til, hvilket navn, der skal gemmes under.

Filnavn fra celle: hvis det ønskede navn står i A1:

Sub navngiv_fra_celle()
vupti = "c:\Slet_mig\"
    VAPTI = vupti & Range("a1") & ".xls"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=VAPTI, FileFormat:= _
        xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
        ReadOnlyRecommended:=True, CreateBackup:=False
End Sub

Husk at tilpasse Vupti-linjen, så den passer til din sti.
Avatar billede iss Novice
26. oktober 2014 - 13:30 #3
Opgivet og lukker.