Avatar billede krusell Nybegynder
09. januar 2014 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RAM til Barebone

Hej

Jeg havde nogle gamle computerdele, jeg gerne ville prøve at vække til live igen, så jeg købte denne barebone:

http://kortlink.dk/asus/dhtm

Men de RAM jeg havde liggende, var DDR-2 ram, så nu skal jeg ud og finde nogle billige DDR-3 RAM.

Det eneste jeg lige kan se, er at de skal være DDR3-1066/800 og det er en del år siden, jeg har rodet med selvbyggeri.
Så skal det være nogle 1066/800? Eller kan RAM rated til højere Mhz bruges?
Hvad skal jeg kigge efter og hvad skal passe helt præcist?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2014 - 18:48 #1
Hej.

  Frit valg på alle hylder i denne søgning: http://www.edbpriser.dk/hardware/ram.aspx?lagerkapacitet=(lte+8589934592)&hukommelsesteknologi=%5BDDR3+SDRAM%5D&q=1066&count=10&sort=Popularity&rlm=List

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2014 - 18:51 #2
...og lidt lettere med http://korturl.dk/wdp
Avatar billede krusell Nybegynder
09. januar 2014 - 20:49 #3
Så det skal være 1066 MHz (eller evt. 800 Mhz), eller det der hedder PC3-8500?

Hvis det er "bedre"/hurtigere, så dur det ikke?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2014 - 22:09 #4
Det skal nok køre, ingen tvivl om det, men prisen vil antageligvis være en anelse højere og du får intet for pengene.
Avatar billede krusell Nybegynder
24. januar 2014 - 00:22 #5
Hov, havde næste glemt den her.

Men har fået nogle stænger ram og de virkede fint.

Smid et svar, så lukker jeg med point til dig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. januar 2014 - 10:38 #6
Super - godt du er kørende.