Avatar billede chr_dk8270 Novice
11. januar 2014 - 15:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Access database og Sky Drive

Er det muligt at gemme en database i Sky Drive og åbne den fra flere computere?
Jeg har konstrueret en front/- backend version af en ret omfattende database, der håndterer en bridgeklub med 130 medlemmer (adresser, makkere, økonomi etc.)
I mit hjem har jeg to stationære og en bærbar computer, mens jeg i klubbens lokaler har en bærbar.
Det er mit indtryk, at databasen (kun) nogenlunde kan fungere, hvis jeg laver en frontend udgave til hver computer, mens backend udgaven er fælles.
Det betyder på den ene side, at data opdateres til alle computere, men udvikling af frontend databasen (der dukker jo hele tiden forbedringer op), bliver fremgår kun på den konkrete computer.
Er metoden med front- baskend rigtigt eller findes der en helt anden løsning?
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2014 - 17:02 #1
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2014 - 17:02 #2
but using Office 365 might help
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2014 - 17:09 #3
Er metoden med front- baskend rigtigt eller findes der en helt anden løsning?

Yes but you need the backend on a server which all users have access to.
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2014 - 17:10 #4
Changes to frontend will need to be deployed to each PC.
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2014 - 10:17 #5
?
Avatar billede chr_dk8270 Novice
13. januar 2014 - 16:47 #6
thank You, terry, just what I needed!
Avatar billede chr_dk8270 Novice
13. januar 2014 - 16:49 #7
exactly what I needed
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2014 - 16:55 #8
Your welcome, but you have given yourself the points!
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
14. januar 2014 - 16:59 #9
Øeh, skydrive synkroniserer jo filer ud til alle, som er knyttet op på den. Hvis man forestiller sig, at der kun er én på ad gangen, kunne denne jo i princippet befinde sig på en hvilken som helst computer. Der skal blot gives tid nok til at filerne med databaserne synkroniseres. Det er sikkert flerbrugerversioner, du er ude efter, og så går den jo ikke.
Avatar billede chr_dk8270 Novice
15. januar 2014 - 12:55 #10
Awfull sorry - trying to give You the points, but how can I manage it?
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2014 - 15:07 #11
Too late now, but no problem I have a few already.

You keep em ..