Avatar billede kiminfarum Juniormester
14. januar 2014 - 12:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Datavalidering af kopierede celler

Jeg har et område med kopieret data jeg gerne vil have datavalideret.
I D1 har jeg tastet =A1
I D2 har jeg tastet =A2 osv. indtil D10
I E1 har jeg tastet =B1
I E2 har jeg tastet =B2 osv. indtil E10

Hvordan får jeg området D1:E10 datavalideret så der ikke er dubletter?

Som jeg har forstået det virker datavalideringen ikke på kopierede celler og det derfor er nødvendigt med noget WBA-kode.

Hvordan skal jeg programere sådan en kode?

Eller er der en anden, mere simpel måde at løse problemet på?

- Kim
Avatar billede jens48 Ekspert
14. januar 2014 - 22:38 #1
Hvad er årsagen til at du ikke bare datavaliderer området A1:B10?
Avatar billede kiminfarum Juniormester
15. januar 2014 - 07:14 #2
Det er fordi, at A1:B10 ikke er indtastede celler, men istedet celler med data hentet i andre celler.

I A1 er der indtastet: =H1&"-"&G1, i B1: =G1&"-"&H1.
(H1 = Te og D1 = Pa):
Resultatet i celle A1 bliver: Te-Pa
Resultatet i celle B1 bliver: Pa-Te
Avatar billede jens48 Ekspert
15. januar 2014 - 18:30 #3
Så er det vel G1:H1 der skal datavalidering på?
Avatar billede kiminfarum Juniormester
15. januar 2014 - 21:01 #4
Det er vel lige meget om D1:E10 som 'kun' er kopieret, eller G1:H10 der er kopieret og klippet sammen af to celler, så er resultatet det samme.
En kopieret celle er en kopieret celle.
Avatar billede jens48 Ekspert
15. januar 2014 - 23:13 #5
Man kan kun bruge datavalidering i celler med manuel input. En formel i cellen umuliggør datavalidering.
Avatar billede kiminfarum Juniormester
16. januar 2014 - 12:44 #6
At datavalidering ikke virker i celler med en formel(kopierede celler) skrev jeg i mit oprindelige spørgsmål og jeg efterlyste hjælp til hvordan jeg klarede det med en makro.

Så nu vil jeg prøve at finde en anden løsning på mit problem.