Avatar billede Deeds Juniormester
23. januar 2014 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Logitech webcam program

Hej, der kommer lige en længere historie her med processen (Undervejs nåede jeg at tage billeder af de beskeder der poppede op):

Jeg har ville sætte mit gamle webcam til salg, men besluttede mig for lige at teste det inden.

"Logitech Quickcam Communicate Deluxe" - jeg kan ikke huske om der fulgte en cd med til installation da jeg købte webcam, men jeg har i hvert fald ikke kunne finde en. Men jeg koblede usb-ledningen til min bærbar og Windows Update begyndte automatisk selv at hente de nødvendige drivere og 2 ikoner fra programmet dukkede op på mit skrivebord. Efter installation kom der en besked i et vindue med at Logitech ikke længere kunne bruges (udgået, eller noget i den stil) og at man i stedet skulle bruge Skype. Jeg lukkede det ned og åbnede det andet Logitech-ikon, som åbnede for programmet og umiddelbart så det ud til at fungere som det skulle. Jeg var tilfreds og ville så ind og fjerne programmerne igen via

kontrolpanelet - "Fjern et program"

Der lå de 2 ting fra programmet. Den ene på 44 mb forsøgte jeg at slette, men annullerede processen, da en besked poppede op med at det krævede en genstart af computeren, hvilket jeg lige ville vente lidt med. Da jeg ca. en time efter vendte tilbage fjernede jeg først det andet tilhørende program, hvilket gik hurtigt og fint. Dernæst ville jeg så slette hovedfilen på 44 mb, som igen som spurgte til genstart - og det accepterede jeg. Et vindue poppede så op med beskeden: "Vil du tillade at følgende program, at følgende program opdaterer software på computeren?"

"Program: 65aad6.msi

Godkendt udgiver: Logitech Inc

Filoprindelse: Harddisk på denne computer"

Jeg trykkede ja og et vindue begyndte at loade nogle minutter.. efter flere minutter følte jeg loadprocessen sad fast omkring ca. 95%, valgte jeg at genstarte computeren manuelt. Da jeg vender tilbage og skal logge ind som sædvanlig på min bruger, bliver jeg afvist med beskeden:

"Tjenesten Tjenesten Brugerprofil blev ikke logget på.
Brugerprofilen kan ikke indlæses."

Til det kunne jeg kun svare "OK". Jeg forsøgte selvfølgelig nogle gange, men med samme resultat. Jeg besluttede at genstarte og forsøge mig via fejlsikret tilstand uden net og der kunne jeg komme igennem. Jeg blev så mødt at beskeden:

"C:\\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop henviser til en placering, som ikke er tilgængelig. Den kan være på harddisken på denne computer eller på et netværk. Kontroller, at disken er indsat korrekt, og at du har forbindelse til internettet eller netværket, og forsøg derefter igen. Hvis den stadig ikke kan findes, er oplysningerne muligvis blevet flyttet til en anden placering."

Jeg trykkede "OK" og gik målrettet ind i Kontrolpanelet for at fjerne programmet på 44 mb. Da jeg trykkede på fjern dukkede et vindue op med beskeden: "Der kunne ikke opnås adgang til tjenesten Windows installer. Dette kan ske, hvis Windows Installer er installeret forkert. Kontakt din supportafdeling for at få hjælp." - Trykkede så "OK" og overvejede hvad fa**** jeg sku gøre.

Jeg fandt min løsning i systemgendannelse, som lovede at ingen filer ville blive beskadiget eller fjernet eller noget i den stil. Jeg kunne se det ville fjerne logitech opdateringerne, som der var en 3-4 af + en windows update. Jeg vovede pelsen og satte det igang. Heldigvis virkede det, for jeg kunne logge ind som normalt da jeg vendte tilbage, hvor beskeden fra systemgendannelsen poppede op med at ingen dokumenter e.lign. var blevet fjernet - MEN, ALT jeg havde af dokumenter var fjernet på mit skrivebord (programmer lå der stadig). Også billeder i mine dokumenter var væk, ligesom favoritter i internet explorer var væk = Så tilsyneladende alle dokumenter fra mit C-drev.

Betyder det at det er væk, som i for altid? Eller kan det reddes eller ligger det et eller andet sted? (Jeg forventer det ikke, men kunne sku være rart!). Var ret negativt overrasket da gendannelsen da netop sagde det ikke ville fjerne mine filer.

Men nu har jeg en bærbar som igen virker som den skal, MEN Logitech programmet ligger stadig på min computer og jeg vil gerne have det væk, men tør da næsten ikke forsøge mig igen. Hvad skal jeg gøre for at fjerne det fuldstændigt og uden risiko for at miste på ny? Jeg kan jo også "bare" vælge at lade det ligge, hvis det ikke er noget virus? - men føler sku mig mere tryg, hvis det er helt væk.

Håber på hjælp.
23. januar 2014 - 14:38 #1
Generelt: Hvilket Styresystem ?

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html  FREE versionen ...
Avatar billede Deeds Juniormester
23. januar 2014 - 15:06 #2
Microsoft Windows 7 Home Premium.
Avatar billede Deeds Juniormester
23. januar 2014 - 15:15 #3
I kontrolpanelets "Fjern eller rediger et program", står programmet som: "Logitech Webcam Software" - publiceret af Locitech Inc. - størrelse 44,4 MB.

Har hentet revouninstaller FREE, men kan ikke finde noget i oversigten med Logitech.
Avatar billede Deeds Juniormester
24. januar 2014 - 10:49 #4
Efter jeg startede op idag, kom der kort efter en lille popup nede i højrehjørne med at: Logitech updater now is up to date. - Hvis det har nogen betydning? Jeg tænker det er  et godt tegn, hvis det var det som måske gav problemer da jeg manuelt genstartede inden den blev færdig sidst med at opdatere? Men ved det ikke, er stadig i tvivl om, hvordan jeg skal få det fjernet? Programmet ligger som sagt stadig inde under kontrolpanelet og på mit c-drev under programmer.
Avatar billede Deeds Juniormester
30. januar 2014 - 16:28 #5
Jeg vovede mig ud i et nyt forsøg med at afinstallere via kontrolpanelets fjern program og det virkede denne gang, så nu er programmet væk. Det må have været det med at den ikke var fuldt opdateret skyder jeg på.

karise_larry, hvis du lægger et svar kan du få point, selvom jeg dog ikke kunne bruge revo-programmet på Logitech af en eller anden årsag.
Avatar billede Deeds Juniormester
08. februar 2014 - 11:48 #6
Svar