Avatar billede idalouise Nybegynder
23. januar 2014 - 23:57 Der er 8 kommentarer

cursoren/pilen farer hen over skærmen

Jeg har et problem med min forholdsvis nye pc, som har styresystem
Windows 8 - hvilket jeg slet ikke er vild med.

Til tider farer cursoren rundt på skærmen, altså lever helt sit eget liv. Jeg har så prøvet at trække stikket til internettet, men som regel fortsætter spøgeriet uden forbindelse.

Jeg har læst her, men også googlet, og jeg kan nu frygte at en eller anden forsøger at overtage kontrollen med min computer. Min mand siger det ikke kan lade sig gøre, det ved jeg det kan. Han har endnu mindre forstand på computere end jeg har, så hans råd giver jeg ikke meget for.

Avast er vores virusbeskyttelse, ikke den gratis, men en vi har betalt for.

Mon jeg kan få gode råd her vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2014 - 00:22 #1
En cursor, der farer rundt på skrivebordet, kan både skyldes skidt på computeren og en mus, som trænger til at blive skiftet ud. Hvis den gør det uden internetforbindelse, ville jeg give musen skylden, hvis I bruger en sådan. Prøv måske at opdatere driveren.
24. januar 2014 - 05:57 #2
Ref #1: Nemlig !
Er det en trådløs mus ?
Avatar billede magic-mouse Novice
24. januar 2014 - 07:56 #3
Jeg er enig. MEN! Før du går ud og investere i en ny mus for unødigepenge, så kan de gamle diode mus (ikke laser) ha problem med sort, hvidt eller rødt underlag. Prøv at bruge en avis eller bog som underlag og se om det virker. Hvis det gør det skal du bytte underlag. Evt. med en hygglig musemåtte.
Avatar billede idalouise Nybegynder
24. januar 2014 - 14:41 #4
Hej og tak for gode forslag.

Musen er optisk, men ikke trådløs.

I går scannede jeg så online med Kaspersky, og den fandt så denne her: :Trojan.Win32.Generic,

som min Avast ikke kunne finde. Jeg har dog læst noget om falske vira, jeg formoder at virusscanner så "tror" der er noget snavs, hvor der ikke er noget, mon det er korrekt forstået?

Min musemåtte ser ok ud, det er en fra tdc, lyseblå med tdc-logo i hvidt.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. januar 2014 - 15:01 #5
Det hvide på mussemåtten kan være problemet. Prøv med noget som har mørke men ikke sorte farver (Eks. avis)
Avatar billede idalouise Nybegynder
30. januar 2014 - 12:40 #6
Nu har jeg ikke problemer med cursoren længere, det opfører sig som den skal. Det håber jeg den fortsætter med.

Nogen der kan fortælle mig, om denne virus, som Kaspersky fandt ved en online-scanning, er noget jeg skal bekymre mig om?

Trojan.Win32.Generic
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2014 - 20:31 #7
Prøv at kigge på Kasperskys egne sider om "Trojan.Win32.Generic".

http://support.kaspersky.com/9063
Avatar billede Bent Skriver Juniormester
16. maj 2017 - 10:11 #8
Min Mus er trådløs, og har lige købt den i Elgiganten og det er en Sandstrøm