Avatar billede pixiball Nybegynder
24. januar 2014 - 12:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opret ISO image af CD uden installation / fra USB

Hej

Jeg er på jagt efter et program der kan oprette et ISO image af en cd uden at programmet installeres på pc'er. Altså et der f.eks. kan afvikles fra en usb pin eller afvikles direkte fra en exe fil.

Programmet skal kunne køre under windows 2000.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 13:26 #1
Rufus måske?
Den installeres ikke men kører direkte fra .exe filen. Den findes på Hirens Boot cd, eller også er den her:
http://rufus.akeo.ie/
Avatar billede pixiball Nybegynder
24. januar 2014 - 13:51 #2
Jeg tror ikke at programmet Rufus kan danne en ISO fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 13:59 #3
Hvorfor er du så skråsikker på det?

Jeg kan så sige Rufus har klargjort en 8 gb usb pind til en iso af en Windows 8 installation, da computeren jeg skulle installere på, ikke havde cd drev. Så jo det mener jeg den kan ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 14:02 #4
Jeg skal dog lige sige jeg ikke brugte programmet fra boot af. Det var på en kørende pc med Win Xp.
Avatar billede pixiball Nybegynder
24. januar 2014 - 14:28 #5
Det kan måske være at jeg har forklaret mig lidt uklart. Jeg har en remote pc hvor i der sidder en cd og jeg skal bruge en kopi af den cd. Men kan/må kke installer software på pc kun afvikle. Så det jeg skal bruge er et brænder program der kan danne et iso image af den cd der sidder i uden at programmet installeres på pc. Giver det mening?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 14:39 #6
Skal opgaven så laves fra den computer der ikke er remote pc?
Avatar billede pixiball Nybegynder
24. januar 2014 - 15:17 #7
nej jeg regner med at overføre programmet til remote pc og danne iso filen der og så trækker hjem
24. januar 2014 - 17:56 #8
Kan du 'mappe' / Share CD/DVD drevet på den remote PC, således at du har et "Netværksdrev" der peger derpå ?

Og så på din egen PC install "et eller ander ISO opretnings program (Der er flere ude i verden) og så 'pege' på ovennævnte "Drev" ...

Det har jeg gjort engang for laaaang tid siden, da jeg skulle install fra samme CD på flere PC'er mere eller mindre samtidig... CD drevet fik travlt, men det virkede faktisk...
Avatar billede pixiball Nybegynder
05. marts 2014 - 19:10 #9
Karise_larry smider du ikke lige et svar - din løsning hjalp.

Beklager det sene respons, men der var en nørd der havde fjernet cd og der gik lidt tid inden jeg kom forbi pc'en.
06. marts 2014 - 05:36 #10