Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
24. januar 2014 - 12:49 Der er 1 løsning

Åbne excel-fil i read only

Jeg kan åbne excel-filer med nedenståend kode (udsnit af HTML-fil).

Selvom jeg specificerer 3. parameter true, åbner filen som skrivbar, hvordan får jeg den til at være read only?

...
<body lang=DA link=blue vlink=purple style='tab-interval:65.2pt'>
<div class=Section1>
<p class=MsoNormal><a
</div>
  <head>
        <script type="text/javascript">
        function pad(num, size) {
            var s = "000000000" + num;
            return s.substr(s.length-size);
        }
        Date.prototype.getWeekNumber = function(relweek) {
            var date = this;
            date = new Date(Date.UTC(date.getFullYear(), date.getMonth(), date.getDate()));
            var IsoDayOfWeek = date.getDay() == 0 ? 7 : date.getDay(); // Søndag = 7
            date.setDate(date.getDate() + 4 - IsoDayOfWeek); // Ændre til nærmeste torsdag
            var DayOfYear = (date.getTime() - Date.UTC(date.getFullYear(), 0, 1)) / 864e5;
            var week = Math.floor(DayOfYear / 7) + 1;
            return pad(week+relweek,2);

        };
        function openExcelFile(strFilePath,relweek) {
            if (window.ActiveXObject) {
                try {
                    var objExcel;
                    var d = new Date()

                    objExcel = new ActiveXObject("Excel.Application");
                    objExcel.Visible = true;
                    objExcel.Workbooks.Open(strFilePath+d.getWeekNumber(relweek)+'.xls', false, 1);
                }
                catch (e) {
                    alert (e.message);
                }
            else {
                alert ("Your browser does not support this.");
            }
        </script>
    </head>
        <a href="java script:openExcelFile('ugeplan',0)">Vis ugeplan - denne uge</a>
    </body>
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. februar 2014 - 09:59 #1
Jeg kan ikke få ovenstående til at virke, men jeg har lavet en IFrame, der indeholder  de relevante Excel-ark, så undgår jeg også at bruge ActiveX