Avatar billede grafik-anders Mester
25. januar 2014 - 20:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opsætter jeg mail via domæne hos Alpahsite i Outlook 2003?

Hej

Jeg kan ikke finde ud af at opsætte min mail, mail@andersborg.com i Outlook 2003. Min mail er hostet hos Alphasite og min internet forbindelse er via YouSee.

Jeg kan godt modtage mail, men kan ikke selv sende. Hvad gør jeg?

Hvad skal min udgående SMTP være?
Hvilken port skal jeg bruge?
Skal den have godkendelse eller skal den ikke?
Andet?

Jeg har opsat min Iphone uden problemer - her kan jeg både sende og modtage. Tidligere kunne jeg også sende og modtage via outlook, men siden ca. den 7. december, har jeg ikke kunne sende.

Håber, at nogen kan hjælpe?

Mvh.
Anders
Avatar billede grafik-anders Mester
25. januar 2014 - 21:05 #2
tak, men den har jeg prøvet. Det virker ikke. Tror måske kun den virker, hvis man har mail via yousee?
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
25. januar 2014 - 22:21 #3
Det er din Yousee mailadresse og password (enten må du have fået oprettet en automatisk da du blev kunde, ellers så opret en) du skal bruge
Avatar billede grafik-anders Mester
25. januar 2014 - 22:29 #4
øhh,, nej. Det er mit eget domaine andersborg.com og min egen email mail@andersborg.com. Hvad mener du med yousee mail?
Avatar billede E-Gon Nybegynder
26. januar 2014 - 01:56 #6
Hej Anders

Har du tjekket der side for at finde en løsning.

http://www.alphasite.dk/pdf/Helm-brugervejledning.pdf

Egon
Avatar billede grafik-anders Mester
26. januar 2014 - 10:16 #7
Ja, - det har jeg også prøvet, men kan heller ikke få det til at virke?
Avatar billede grafik-anders Mester
26. januar 2014 - 12:22 #8
michaelkjaersgaard: det er ikke en You See mail, som jeg har. Det er en mail hostet hos Alphasite. Jeg forstår ikke, hvad du vil have mig til at gøre med den? Vil du beskrive lidt mere i tekst, hvordan du mener dine links kan hjælpe mig?
Avatar billede grafik-anders Mester
26. januar 2014 - 12:25 #9
E-Gon: Alphasite har selv sendt mig den vejledning om opsætningen, men der er stadig et eller andet galt. Når jeg opsætter min mail i outlook har jeg muligheden for at teste indstillingerne. Her er alt succesfuldt med undtagelse af det sidste punkt, hvor den forsøger at sende en mail.
Avatar billede E-Gon Nybegynder
26. januar 2014 - 12:29 #10
Hej anders

Hvad har du stående i udgående post (smtp)

Egon
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
26. januar 2014 - 13:42 #11
Opret en Yousee-mail, og udfyld informationerne til udgående post med oplysningerne som Yousee beskriver.
Du vil stadig sende og modtage mails med din mailadresse du har ved Alphasite
Avatar billede grafik-anders Mester
26. januar 2014 - 17:21 #12
E-Gon: jeg har forsøgt med både smtp.basejump.dk og asmtp.yousee.dk

michaelkjaersgaard: Jeg kan ikke se, at jeg har en mail via yousee. Når jeg forsøger at gå ind på webmail efter at have logget ind på youSee kommer en fejlmeddelse om, at jeg kontakte kundeservice. Det kan jeg jo selvfølgelig prøve, hvis det er vejen frem?
Avatar billede grafik-anders Mester
19. februar 2014 - 19:25 #13
Jeg fik det aldrig til at virke igen hos alphasite. Jeg har derfor skiftet udbyder til cliche og nu virker det.

Jeg kan desværre ikke anbefale alphasite som webhost.

Mvh.
Anders