Avatar billede turbo3000 Nybegynder
26. januar 2014 - 01:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af ny hjemme/kontor pc med god ydelse.

Hej
Jeg har brug for lidt hjælp, angående endnu et spørgsmål om valg af ny stationær computer :)

Den skal bruges til almindelig hjemme/kontor brug, internet, tekstbehandling, regneark, foto opbevaring. Men den skal have god ydelse og være lynende hurtig!, og gerne stadigvæk være hurtig om halvandet år!. :)

Det skal være et mini-tower kabinet, og jeg tænker at det skal være en Intel core i5 4.gen. og mindst 6GB Ram, 1000GB HDD. Til max. 6.000 kr.

Men er det overkill? Den skal køre godt, men der er jo ingen grund til at købe mere end nødvendigt...

Jeg har fundet en Acer Aspire X605 http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/models/desktops/aspirex
Intel i5-4440 3,1GHz
12GB RAM
HDD 1 TB
Grafikkort GeForce GT 635
Pris 5.500kr

Hvad synes eksperterne?
Avatar billede Itsmarkable Nybegynder
26. januar 2014 - 02:16 #1
For det du skal bruge den til, synes jeg at den ser rigtig god ud, men har du overvejet selv at bygge en? (Måske et par tusinde ned i pris)
Avatar billede fiskarl Nybegynder
26. januar 2014 - 05:34 #2
Det er overkill.. Køb en pc der ikke har et grafik kort der er så godt
Avatar billede fiskarl Nybegynder
26. januar 2014 - 05:36 #3
Sørg for at købe en med SSD hvilket booster din computers hatighed MEGET!
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
28. januar 2014 - 22:40 #4
Tak for jeres kommentarer :)

#1 Jeg har bestemt overvejet at bygge selv, men I dette tilfælde vil jeg bare have noget der virker øjeblikkeligt.

#2 Jeg har ikke kunnet finde en pc med onboard grafikkort, som også har god prosessor, ram og stor harddisk. Så jeg må nok gå lidt på kompromis med disse færdigsamlede løsninger.

#3 Jeg vil da kigge lidt videre efter en med SSD, der er desværre ikke mulighed for at have to HDD i denne Acer mini-pc.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
10. februar 2014 - 00:51 #5
Skal vi ikke få lukket her.

Send et svar hvis I ønsler point. :)
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
25. februar 2014 - 18:41 #6
Luk