Avatar billede Mariann Juniormester
26. januar 2014 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse i Vista 7 mrd. tilbage

Jeg kan ikke åbne flere programmer, herunder f.eks. word og excel, og har fået at vide at jeg skal lave en systemgendannelse. Da det har vist sig, at windows update er mislykkedes i mange måneder tilbage, vil jeg gerne systemgendanne 7 mdr. tilbage, men jeg kan kun vælge tidspunkter ca. 20 dage tilbage. Kan jeg gå 7 mdr. tilbage og hvordan gør jeg. Venligst beskriv udførligt hvad jeg skal gøre, da jeg ikke er nogen ørn til it.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. januar 2014 - 19:30 #1
En formatering kunne os være en løsning. Hvis systemgendannelse højest er 20 dage gammel så vil det næppe løse problemerne..
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2014 - 19:39 #2
1) du skal have en ekstern disk eller usb-stick med plads til alle dine data.
2) kør 'windows let overførsel' så du får alle dine data ned på den eksterne enhed. Læg den eksterne enhed til side.
3) gendan pc til fabriksstandard (se manualen).
4) hent alle opdateringer - det tager en rum tid.
5) find den eksterne enhed frem, og kør 'windows let overførsel' og hent dine data ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2014 - 20:51 #3
Du har et vist antal procent af diskpladsen til rådighed til gendannelser. Og ændrer du en del på systemet vil de ældste gendannelser så blive slettet. Det er derfor du kun har 20 dage bagud du kan gendanne fra.
Avatar billede Mariann Juniormester
26. januar 2014 - 23:38 #4
Mange tak for svar, men det er lidt for kompliceret til at jeg tør gi' mig i kast med det. Jeg må nok hellerefå den repareret et sted.
Venligst svar så jeg kan give point.
Også tak til jer andre.

Ha' en god aften.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. januar 2014 - 08:29 #5
Nej tak herfra :) afmelder overvågning.
27. januar 2014 - 09:21 #6
...kan ikke åbne flere programmer... - Hvad sker der da / eller IKKE sker ?

PS: Jeg har skrevet en PB (Privat Besked) til dig ...