Avatar billede lisette Praktikant
28. januar 2014 - 12:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Produktionsforskrifter - program til bygning af vejledninger

Hej
Jeg sidder i en produktionsvirksomhed, hvor vi sidder og laver "opskrifterne" i word - bygget op i tabeller med paragrafnumre.

Word er jo desværre noget uhensigtsmæssigt at lave sådan noget i og det bliver hurtigt noget rod.

Er der nogen der kender eller har forslag til et andet program, som ville være hensigtsmæssigt at benytte i stedet?

PFHT
Avatar billede milter Ekspert
28. januar 2014 - 13:12 #1
Jeg vil foreslå et såkaldt DTP-program. Jeg bruger selv Serif Page Plus, som kan købes til rimelige penge.

http://da.wikipedia.org/wiki/Desktop_publishing

http://www.serif.com/pageplus/index.aspx
Avatar billede lisette Praktikant
28. januar 2014 - 13:16 #2
Åh ja DTP - den forkortelse havde jeg glemt :-) Ser lige på det!
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2014 - 13:30 #3
Hvad er problemet ved anvendelse af tabeller i Word?
Avatar billede lisette Praktikant
28. januar 2014 - 13:46 #4
Jeg synes, at det er et problem med tabeller i word og generelt med word, når dokumenterne bliver rettet mange gange hen over tid, så bliver der nogen gange nogen smuds inde bagved, som ikke er til at rydde op i! Men det kan også være at løsningen er at lave alle dokumenterne forfra i Word! Ud over tabellerne har jeg heller ikke rigtig haft held med at få styr på, hvordan den styrer punktnumrene - den arbejder med flere serier.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2014 - 14:00 #5
Det kunne være interessant at se et eksempel på det du nævner.

Du er velkommen til at sende det - hvis muligt. @-adresse under min profil.
Avatar billede lisette Praktikant
28. januar 2014 - 14:16 #6
Hej
Det kan jeg desværre ikke da de forskrifter er fortroligt materiale. Har du aldrig oplevet det?
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2014 - 14:26 #7
Ok - forstås.
Avatar billede lisette Praktikant
12. februar 2014 - 06:58 #8
Milter - vil du lave et svar - så får du points :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2014 - 10:25 #9
Kommer her :-)