Avatar billede Basse25 Novice
30. januar 2014 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel 2013 - Frys ruder og fjern stregen fra diagrammer

Hej

Jeg har et ark, hvor jeg har nogle diagrammer øverst i mit regneark og nogle tal længere nede i arket. Jeg vil gerne have, at ruden bliver frosset ved der, hvor tallene starter, men stiller jeg mig i denne kolonne f.eks. C48 og trykker frys ruder, så kommer der en streg igennem mine diagrammer, som ligger ovenover (hele vejen igennem kolonne C) - Kan jeg undgå stregen på en eller anden måde evt. via VBA?
Avatar billede prhan Juniormester
31. januar 2014 - 10:21 #1
Du skal ikke markere cellen, men rækken. Og så vælge frys ruder.
Avatar billede Basse25 Novice
31. januar 2014 - 10:32 #2
Det er ikke helt det, som jeg har brug for. Det virker fint på rækkeniveau, som du har beskrevet, men så kan jeg ikke rulle kolonner ud (da de ikke er frosset) og det er det vigtigste. Har du et bud på det?
Avatar billede prhan Juniormester
31. januar 2014 - 10:41 #3
Nej, ikke umiddelbart.

Kunne det være en mulighed, at arbejde med flere vinduer?
Avatar billede Basse25 Novice
31. januar 2014 - 10:49 #4
Nej det tror jeg ikke er løsningen, da brugerne ikke er særlig mobil i Excel, men tak for input:-)

Er der andre, som har et bud?
Avatar billede Basse25 Novice
31. januar 2014 - 12:57 #6
Nej - Det ser det ikke ud til, men du skal have dine point alligevel for dit input/info., så hvis du smider mig et svar. Tak fordi du prøvede:-).
Avatar billede prhan Juniormester
31. januar 2014 - 13:32 #7
Ok, det kommer her