Avatar billede johwic Juniormester
31. januar 2014 - 01:36 Der er 4 kommentarer

DVD drev kan ikke findes efter opdatering til windows 8.1

Hej,

Jeg har en bærbar. Acer, Aspire V5-571P med windows 8 installeret.

Efter jeg har opdateret til windows 8.1 kan den ikke finde mit DVD drev.

Har prøvet at slette den (dvddrevet) i enhedshåndtering, men det hjalp ikke ved genstart.

Enheden hedder: HL-DT-ST DVDRAM GU61N

Der står i enhedshåndtering:

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2014 - 10:53 #1
det kan være en defekt driver til bundkortet - prøv slimdrivers, der finder drivere efter id på de enkelte enheder. Indlæs bare alt, hvad den foreslår (kør det igen efter genstart til det melder 100% opdateret).
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
linket lige under den grønne knap er bedst - det er uden medfølgende slam.
Avatar billede johwic Juniormester
31. januar 2014 - 12:48 #2
Nu har jeg brugt slimwareutilities og fået opdateret 12 ting.

Men har desværre stadig ikke kontakt til DVD drevet. Skriver det samme som før.

Øv!
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2014 - 12:55 #3
Avatar billede johwic Juniormester
04. februar 2014 - 00:05 #4
Tak Claes57

Det virkede, nu kan jeg igen bruge DVD....TAK.