Avatar billede pede1987 Nybegynder
31. januar 2014 - 15:46 Der er 2 kommentarer

Time Capsule eller NAS Server (Synology)

Hej!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en god stabil backup løsning. Jeg er ved at købe en MacBook Pro og overvejer derfor at købe en Time Capsule.

Mit spørgsmål er: Skal jeg købe en Time Capsule eller bør jeg kasse mig ud i en NAS Server fra fx. Synology?

Jeg vil gerne kunne gøre følgende:
- Konstant backup af mit system. Således at nye versioner (nå jeg ændre i filer på computeren) bliver gemt (backup).
- Mulighed for også manuelt at lægge filer på den direkte, fx. film, billeder, etc.
- Mulighed for at tilgå filerne udenfor hjemme. Så jeg kan tilgå mine filer på computeren på en andens computer på et andet netværk.
- Mulighed for at stream film og musik til mit tv (= tænker at købe Apple TV)

Jeg håber foroven giver mening. På forhånd tak for jeres tid og hjælp.
Avatar billede pede1987 Nybegynder
05. februar 2014 - 21:30 #1
Der er igen, som har noget god viden de vil dele? :-)
Avatar billede rumagentspiff Novice
04. maj 2014 - 20:29 #2
hejsa
jeg har selv NAS fra Qnap som er et kanon produkt.det den ikke kan , kan der hentes apps til.
en af mine gode venner har dog selv mac og time capsule, og det er han rigtig glad for. den ved jeg bare ikke om man kan hente apps i hvis der er funktioner man mangler