Avatar billede thomasdk1 Novice
31. januar 2014 - 21:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke Boote på SanDisk SSD Er Den Kaput ?

Hej

I går Lukkede Computeren Fint ned uden problemer, i dag da den skulle startes Vil den ikke Boote og beder om en boot disk/drev.

Maskinen er med Windows 7 som ligger på en 120 Gb SanDisk SSD som har fungeret fint i ca 4-5 måneder.
Jeg har i dag søgt lidt rundt omkring og finder til min overraskelse at mange SSD diske failer indenfor 6 mdr (ca17%)

Jeg kan komme ind i bios og kan der se SSD disken og også se filerne/mapperne

Jeg kan ikke sætte den til at boote på en anden disk (har en Win Xp liggende på Drev C)

Der ligger vist ikke noget meget vigtigt på disken

Har i nogen forslag ?

Kan ikke starte i fejlsikker tilstand, har ikke kunne boote på CD/DVD

Tak  Thomas
Avatar billede petersunivers Nybegynder
01. februar 2014 - 14:05 #1
Hej Thomas

Har du mere end én harddisk på din pc, er det f.eks. en hybrid ? Nogle gange kan en pc ikke starte op, hvis der sidder yderligere datadiske som fejler selv om systemdisken er ok. Hvis du har flere diske, så prøv at koble den/dem fra, så det kun er systemdisken der skal boote op, hvis den stadig ikke kan boote op, ser det desværre mere træls ud.

Peter
Avatar billede thomasdk1 Novice
01. februar 2014 - 14:56 #2
Ja der sidder flere Diske på (ialt 3 stk)

Vil nu prøve at skifte sata kablet og prøve at koble de andre diske fra

Stadig meget overrasket over at fejlraten tilsyneladne er så høj,

vi må se om det hjælper

Tak
Avatar billede thomasdk1 Novice
01. februar 2014 - 21:31 #3
Hmm ser ikke ud til der er noget galt med SSD disken, har sat den i en docking station og der virkede den fint , jeg kunne flytte filer helt normalt.

Det må så være Windows 7 der er helt dødt, men mærkeligt den så ikke bootede på windows XP disken

Mysterie

Thomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
06. februar 2014 - 21:19 #4
Er ved at undersøge SSD disken med Hirens tool box

siger bla at der ikke er nogen boot partiation

vad er løsningen at formatere disken og ligge win7 på igen ?

tak Vh THomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
07. februar 2014 - 12:54 #5
Burde måske have prøvet at reparerer win 7 først

Nu blev det en formatering og ny partionering

starter op med win cden, vil ikke instalere win 7 på

den nye part.  OMG en uge uden min PC

den bliver snart solgt i dele og en ny indkøbt
Avatar billede thomasdk1 Novice
07. februar 2014 - 20:01 #6
Blev nød til at instalere win xp først og så win 7

nu fungere det vist

men hvor win 7 brød sammen hmmmm

mærkligt
Avatar billede thomasdk1 Novice
24. februar 2015 - 22:00 #7
korrekt