Avatar billede WoM Nybegynder
02. februar 2014 - 22:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere dataområder til samme grafik? Hvordan?

Hej. Jeg har en søjlegrafik baseret på dataområdet $A$2:$U$5, men vil gerne tilføje også dataområdet $C$9:$L$12 til samme (sammenhængende) grafik. Hvordan?
Jeg vil undgå, at flytte og/eller kopiere data fra det andet dataområde til forlængelse af det første dataområde.

Win XP SP3, MS Office 2000
Mvh WoM
Avatar billede jens48 Ekspert
02. februar 2014 - 23:35 #1
Du skal bruge navngivning af områder. Se eksempel i http://gupl.dk/706988/
Avatar billede WoM Nybegynder
03. februar 2014 - 09:57 #2
Hej Jens.
Ja, det er meget fint - TAK.

Jeg lukker sagen nu.

Jeg er dog usikker, om dette er nok for at lukke. Er der en speciel procedur for lukning?
Mvh
WoM
Avatar billede jens48 Ekspert
03. februar 2014 - 10:23 #3
Proceduren er at jeg giver et svar, som du så accepterer - hvis du ellers kan bruge det
Avatar billede WoM Nybegynder
03. februar 2014 - 17:07 #4
Hej Jens,
jeg må lige komme tilbage til dit forslag:
Jeg har en dansk EXCEL 2000.
Jeg kan godt se, at det dit eksempel virker.
Hvordan kommer jeg til "navngivning af områder".

Vh Wom
Avatar billede jens48 Ekspert
03. februar 2014 - 19:19 #5
Du kan gøre det på to måder:
1. Vælg Indsæt, Navn, Definer. (jeg har ikke en dansk 2000 version, så jeg har blot oversat fra min engelske 2002 version - håber det passer)
2. Marker det ønskede område ($A$2:$U$2;$C$9:$L$9) og så i Boksen Navn skrive det ønskede navn.
Avatar billede WoM Nybegynder
07. februar 2014 - 18:01 #6
Tak Jens.
Vh

WoM