Avatar billede Watson Nybegynder
03. februar 2014 - 12:54 Der er 6 kommentarer

htaccess hjælp

Hej Eksperter.

Jeg er igang med at hjælpe en ven med webshoppen, baitngear.dk hvor han sælger fiskegrej.

Jeg ved at man kan en hel masse med htaccess og det er her jeg så løber ind i en mur da jeg ikke har den helt store erfaring med det..

Vi har del produkt billeder på hjemmesiden, nogle som vises i fuld størrelse mens andre vises i tumbnail. Vi ønsker at thumbnail billederne ikke vises men kun de originale billeder.

Dette er original billede
http://baitngear.dk/images/products/trakker/clothing/Aphex%20Jacket.jpg

Dette er Thumbnail
http://baitngear.dk/images/products/trakker/clothing/Aphex%20Jacket-t.jpg

Thumbnail billedet bliver lavet ud fra original billedet i shoppen. Er det muligt at gøre sådan at thumbnail bliver skrevet om til den originalle billede, altså at "-t" bliver fjernet fra thumbnail som så vil resultere i at den vil vise den originale.

Vi har selvfølgelig mange forskelige billeder samt undermapper. Så det skal være for fælles billeder og ikke kun det gældende i denne post.

Håber at nogen kan hjælpe.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. februar 2014 - 13:15 #1
Jeg er ikke sikker på at jeg 100% forstår dit spørgsmål.

Men jeg var inde og kikke på siden, og er det sådan her du mener i gerne ville have det? http://mnrb.dk/images/Udklip.JPG (tjek link).

Billed 1 af 3 har den "orginale" størrelse, og billed 2 - 3 er thumbnails så vidt jeg kan se.

Vh
Avatar billede Watson Nybegynder
03. februar 2014 - 13:34 #2
Hej drenriza.

Jeg det er også lidt svært at beskrive det.

Ja vi ønsker at alle thumbnails bare skal vises som deres originale billeder. Dvs det du har lavet på dit eksempel.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. februar 2014 - 14:16 #3
Det ligner i bruger et CMS system og det er jo til at blive tosset af at rode rundt i :)

Men hos mig ser det nu sådan her ud
http://mnrb.dk/images/Udklip2.JPG(tjek link)

Og så er spørgsmålet om du syntes at det er bedre end før.
Men efter min mening er det nogle issues med størrelserne på billederne, dette er formentlig den opløsning i har gemt dem i.

Da det ligner (gæt), at i har gemt dem i en størrelse som er mindre end den plads i ville have vist dem på, hvilket giver pixelering.
Nogle af billederne er også bredere end de er høj, hvilket ikke kan undgås, men det giver jo noget "luft" i boksen i højden.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. februar 2014 - 14:17 #4
Endnu et eksempel om det er sådan i ville have det.
http://mnrb.dk/images/Udklip3.JPG(tjek link)
Avatar billede Watson Nybegynder
03. februar 2014 - 14:41 #5
Hej Igen.

Det er dandomain webshop.
Jamen Udklip 3 ser smuk ud, men er det muligt at lave i htaccess eller har du bare lavet billedet i photoshop?
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. februar 2014 - 15:05 #6
Det er sådan jeg ser siden i min browser, jeg har bare rettet direkte i sidens CSS script.

.img-fixed img {
    width: 100%;
    height: 100%;
    max-height: 200px;
    max-width: 220px;
}

Så burde du gerne opnå det samme resultat som mig på billederne. Men du kan så se på Udklip3 at der er et problem i bunden af formen på siden på billed 2. Hvor den er 330px høj men de andre er 314px. Hvad der lige laver dette problem har jeg lidt svært ved at gennemskue uden at bruge mere tid på det.

Men du kan jo lege lidt med overstående.