Avatar billede yxos Nybegynder
04. februar 2014 - 13:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navn på fil i VB kode skal ikke hardkodes, men tages fra en variabel

Jeg har en Excell Macro; "TEST.xls", hvor jeg tøffer rundt imellem flere filer.
På et tidspunkt skal jeg have fokus på den "første" fil igen, og bruger derfor .Activate:

[code]Windows("TEST.xls").Activate[/code]
På et tidspunkt, skal den sættes i produktion, og så omdøber jeg filen fra "TEST.xls"til det den skal hedde rigtigt, og så er det irriterende, at jeg også skal opdatere mit .Activate statement tilsvarende. Det er dømt til at gå galt.

Kan man ikke få den til at hente navnet på filen, altså "sig selv" i starten af macroen, og gemme det i en variable, og så bruge den variabel i .Activate'n?
Avatar billede yxos Nybegynder
04. februar 2014 - 13:35 #1
Fandt den selv:

strFileName = ActiveWorkbook.Name
Avatar billede kabbak Professor
04. februar 2014 - 13:39 #2
Hvis det er den hvor koden ligger i, så
ThisWorkbook.Activate
Avatar billede yxos Nybegynder
04. februar 2014 - 13:55 #3
Jeg fik til til at virke fint med ActiveWorkbook.Name. Det gav lige det jeg skulle bruge :-)