Avatar billede greenie Nybegynder
06. februar 2014 - 22:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DIR-655 Revoke problemer

Vi har en D-Link DIR-655 som har fungeret upåklageligt i lang tid. Her på det seneste har der dog været en del ustabilitet på den kablede del af Internettet.

Det trådløse net virker uden fejl, men det kablede kan finde på at slå ud, og det er et mareridt at komme ind i routeren og trykke revoke ved alle forbindelserne. Hvorfor er den pludselig begyndt på det?

Den er opgraderet til seneste firmware, vi har cat6 eller cat6e kabler, og når det virker så sparker det mølle, men jeg synes det er ret tit jeg skal ind og revoke ip adresserne - og pænt irriterende, for der er jo ingen høflig besked fra den "jeg afbryder om 5 min." - pludselig bliver ens browser sygt langsom / svarer ikke.

Er den ved at være opbrugt?
Avatar billede Wildcard Nybegynder
08. februar 2014 - 12:44 #1
Jeg har haft min DIR-655 i meget langtid (den er lige stået af selv i strømforsyningen), de symptomer jeg fik inden den døde, ligner lidt dette.

Dog vil jeg anbefale dig, at prøve at skifte channel på wifi. Eventuel prøv at kontrollere om der er andre i nærheden der køre på samme kanal som dit wifi. Dette kan sagtens have indvirkning på dit LAN selvom det er wifi der trykker.
Avatar billede greenie Nybegynder
10. februar 2014 - 20:12 #2
Hmm.. det lyder som om jeg burde kigge efter en ny router. Nogen du vil anbefale?

Vi har ikke nogen naboer der har kraftige routere (vi bor på landet) så jeg prøver lige at skifte kanal på WIFI.
Avatar billede greenie Nybegynder
21. oktober 2014 - 21:06 #3
:)