Avatar billede MichaelGrangaard Nybegynder
11. februar 2014 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NAT type 3 problem på PS3

Hej Alle :)

Min søns PS3 vil ikke gå online i spil, grundet en NAT type 3 fejl?!

Han kan sagtens se Netflix og downloade, uden de store problemer.

Vi har opdateret routeren med det nyeste firmware, uden at det har ændret noget i problematikken.

Routeren er en TP Link TL-WDR4300.

Håber at nogle kan hjælpe ;)

Michael
www.MichaelGrangaard.dk
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2014 - 17:32 #1
Hej, Michael.

  Jeg gætter på, at I har en internetforbindelse med dynamisk tildeling af IP#. Er det tilfældet, er det efterhånden mere reglen end undtagelsen, at I bliver NAT'et. Det kaldes CGN (Carrrier Grade Nat) og er kendt for at kaste grus i maskineriet for både PS3/4, NAS'er og andet udstyr, der gerne skulle kunne tilgås fra internet-siden.

  Eneste kur mod det, er at skifte til statisk IP#.

De bedste hilsner
Avatar billede MichaelGrangaard Nybegynder
11. februar 2014 - 17:49 #2
Hej igen,

Ja, det er ganske rigtigt en dynamisk tildeling, som vi har :(

Nå, men så må vi vist hellere købe en fast IP.

Tak for hjælpen :) og sidste gang, jeg gav point lavede jeg desværre en fejl, så hvordan giver jeg dig pointene?

Michael
www.Hvad-er-ADHD.dk
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2014 - 17:55 #3
Jeg lægger blot svar - og du vinkler af.