Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
12. februar 2014 - 15:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fra han Jack stik til Hun USB stik

Hej alle sammen nu ved jeg jo der plejer at være nogle som kender steder hvor man kan finde de ting man skal bruge så derfor vil jeg høre om nogle af jer ved om man kan få en Han minijack stik i den en enden også i den anden ende en Hun USB stik ?

Hvis man kan det så må i gerne smide et link til mig fordi jeg stå og skal bruge sådan et stik.

Husk Det er han MiniJack stik også i den anden enden et hun USB stik
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:32 #1
Sådan et så jeg i computer city idag...
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
12. februar 2014 - 15:41 #2
Hej HTC_Dumbass

Jeg har være ude og se en masse steder men har slet ikke kunne finde det og Computer City er du helt sikker på at det var det stik ?

Vil meget gerne have et link hvis nogle finder et sted hvor jeg kan købe det på nette da jeg ikke lige kommer i butikker så nemt og derfor ikke bare kan tage ud og se.
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:47 #3
jeg er 99% sikker.
Giv dem et ring så er det hurtigt afklaret
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
12. februar 2014 - 16:28 #4
Avatar billede conz Juniormester
12. februar 2014 - 16:51 #5
Lige umiddelbart tror jeg ikke at sådanne kan fås, da det jo er to vidt forskellige standarder. Og hvis man kan, så skal de nok være wired til det specifikke formål.

Bare af nysgerrighed, hvad skal du bruge det til?
Avatar billede sve80 Nybegynder
12. februar 2014 - 17:57 #6
Den slags kabler er produktspecifikke, dvs. som betalyte skriver produceret med et bestemt formål. Årsagen er at Jack-stik er beregnet til analoge lydsignaler og usb-stik til digital data.

Det betyder jo ikke at det ikke kan lade sig gøre, for det er jo bare stik, der skaber en elektrisk forbindelse, men hvis du har et produkt, der kræver den slags adaptere, er det højst sandsynligt et specielt kabel, der specifikt er produceret til produktet.

Umiddelbart kan du ikke bare putte analog lyd ind i eller ud af et usb-stik...
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 09:18 #7
Det bare i orden så laver jeg selv sådan et stik.

Synes heller ikke selv jeg har kunne finde det men nogle gang så man jo heldig at andre kender et sted man kan få det.

Men kan forstå at det kan man ikke så derfor må jeg selv lige lave sådan et stik.

Det fordi min mor har en gamle bil anlæg som har minijack hun stik og hun har en usb nøgle hvor der ligger musik og derfor ville hun gerne kunne spille det musik så det er derfor jeg ville skaffe sådan et stik til hende.

Men som sagt ingen problemer i det jeg må selv lave sådan et stik have bare håbe at jeg kunne blive fri for at lave sådan et stik :)

Ved godt det ikke tager langtid at lave sådan et nå man kender til elektronik. men mange tak for jers tid
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 09:36 #8
Laver selv et stik
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. februar 2014 - 10:07 #9
Hvis du regner med, at din mors anlæg kan afspille musik fra et USB-stick, bare fordi du på en eller anden måde sætter et halvt minijack-kabel sammen med et halvt USB-kabel, så kan jeg lige så godt afsløre allerede nu, at din mor bliver slemt skuffet, når hun skal bruge kablet!
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 10:39 #10
Det kan godt lade sig gøre på den måde fordi jeg har prøve det før i en anden bil og det virke. Ved godt det ikke bliver optimal men sådan må det blive ind til hun få et andet andlæg.
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. februar 2014 - 10:43 #11
Det tror jeg så ikke på.

Du regner vel heller ikke med at kunne læse en bog der er skrevet på russisk, bare fordi du har købt dine læsebriller i en dansk butik...
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 10:45 #12
Hov glemte lige og skrive det bliver ikke kable til kable jeg laver fordi så jeg godt klar over det ikke virker men laver det på den måde jeg gjorde sidste
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. februar 2014 - 10:46 #13
Og hvordan lavede du det så sidst?
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 10:50 #14
Jeg lave det ved at sætte et minijack til et print som jeg lave også i den anden enden med et usb. Ja jeg ved godt det ikke er det nemste måde sikker men det virke. Tog også noget tid og lave et print med kobineter. Men det virked.
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. februar 2014 - 11:06 #15
Jamen det er jo en helt anden snak. Forudsat at "printet" er i stand til at læse musikfilerne på USB-sticket og sende et lydsignal ud gennem minijack-stikket, så kan det jo sådan set godt lade sig gøre.

At jeg har lidt svært ved at tro på, at du selv kan lave det, er så noget helt andet.

Tør man spørge hvilket "print" der er tale om?
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 11:25 #16
Det må du gerne spørge om. Det er et jeg selv laver hvor jeg selv laver hvor hvor jeg propper det ned i noget syre og selv laver kradsløben. Hvis jeg så bare kan finde den tegning jeg lave den gang . Det håber jeg at jeg kan for ellers så gå jeg ikke i gang med at lave det. Ved godt der er noget arbejdet i at lave det. Og det sikkert beder kan betale sig hun køber et ny anlæg. Men nu gå jeg hjemme og synes det er hyggelig at lave sådan noget
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. februar 2014 - 11:38 #17
Hvilken processor bruger du?
Avatar billede conz Juniormester
13. februar 2014 - 17:06 #18
Er det så ikke langt nemmere at købe en mp3-afspiller?

Så som www.ebay.com/bhp/usb-mp3-player-8gb
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
13. februar 2014 - 19:29 #19
Jeg kan ikke huske det helt fordi som sagt det er flere år siden jeg har lave det har prøve at finde tegning som min kammeret lave til mig den gang men kan ikke finde den så det bliver nok bare det at jeg finder en billige readio til henden med usb indgang i det sku nok billiger og nemmer nu nå jeg ikke kan finde den tegning og har snakke med kammeret og han har den ikke liggen mere den tegning vi lave øv øv.
Avatar billede conz Juniormester
13. februar 2014 - 21:12 #20
Du kan finde et diagram over en USB til audio her:
http://www.circuitstoday.com/usb-sound-card
eller her:
http://tmnasik.blogspot.dk/2012/07/usb-player-circuit-diagram.html

Så kan du bare gå i krig.

Men jeg skrev i #18; er det ikke nemmere bare at købe en mp3-afspiller? Det lyder til at være præcis det, du leder efter. Den vil kunne forbindes til computeren med USB, og den har en minijack udgang.