Avatar billede appel Novice
15. februar 2014 - 09:20 Der er 1 løsning

Hvordan bruger jeg mine wireless højtalere med DLNA til audio og video sync

Jeg er den heldige indehaver af en BeoPlay A9 som understøtter DLNA. Jeg har fået sat den op så den er kommet på mit hjemmenetværk, og jeg kan godt afspille audio via iTunes og Windows Media Center.

Mit problem er at jeg gerne vil høre f.eks. netradio (DR, Radio247 osv.), se film via VLC/XBMC og med disse andre applikationer ved jeg ikke hvordan jeg skal få streamet lyden over til mine trådløse højtalere.

Mine spørgsmål er:
1. Skal jeg hente et plugin til de programmer som også afspiller video, f.eks. til VLC og XBMC? Det giver i hvert fald mening når man afspiller video at der er styr på tidsynkroniseringen så billede og lyd passer sammen.
2. Kan man hente et program som når man afspiller audio, sørger for at sende det til den trådløse højtaler (altså når man ikke bruger sine videoprogrammer)?

Håber på nogle gode svar - jeg tænker jeg ikke kan være den eneste med den her udfordring disse dage hvor trådløse højtalere sælges overalt.
Avatar billede appel Novice
13. juli 2014 - 16:51 #1
luk