Avatar billede Mariann Juniormester
16. februar 2014 - 15:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TrayApp.msi/kan ikke åbne div. programmer

Jeg har Vista.
Det startede med jeg fik en fejlmeddelelse vedrørende TrayApp.msi (kan ikke huske hvad den sagde). På dette tidspunkt kunne jeg stadig bruge alle min programmer. Senere kunne jeg ikke åbne diverse programmer f.eks. windows. Der kommer en meddelelse med overskriften Windows Installer. Den funktion, du prøver at benytte, er på en netværksresource, som ikke er tilgængelig.
Klik OK for at forsøge igen, eller skriv en anden sti til en mappe med installationspakken "HomeStudentrWW.msi" i feltet nedenfor.Jeg har prøvet efter bedste evne at sætte en anden sti ind, men der kommer samme meddelelse. Når man googler får man at vide, at det har noget med manglende eller beskadiget msi fil at gøre, og dette i forbindelse med HP photosmart, enten printer eller billedbehandligsprogram. Jeg har downloadede både printer og photo igen, som de beskriver, men det hjælper ikke. Har også prøvet at afinstallere disse samt Officepakken, for derefter at installere dem igen, men jeg får samme meddelelse igen, efterfulgt af denne meddelelse: Installationskilden til dette produkt er ikke tilgængelig. Kontrollerer, at kilden findes, og at du har adgang til den. Har kørt div. rense-og fixeprog. HJÆLP
Avatar billede Mariann Juniormester
16. februar 2014 - 15:58 #1
Beskrivelse forsat:
Jeg har også prøvet at installere Offipakken fra original cd'en, men får at vide at der er opstået en fejl, og så kan jeg kun lukke. PC'en er 7 år gammel. Er der nogen der lige har svaret til mit problem, eller er jeg nødt til at købe en ny?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2014 - 16:14 #2
Hvis du har Vista installations disken så prøv at trykke på Win tasten +R tasten så får du kommandoen kør skriv "sfc /scannow" kun det mellem tegnene og lad maskinen køre færdig det kan tage lidt tid. sæt cd i under seancen hvis du bliver spurgt.
Avatar billede Mariann Juniormester
16. februar 2014 - 17:22 #3
Vista var installeret på pc'en da jeg købte den. Lavede dengang en Vista genoprettelsesdisk. Kan den bruges?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2014 - 17:33 #4
Nej den må du kun bruge til  gen installation af din Pc og så skal du først gemme alle dine mapper med eget indhold men prøv sfc /scannow uden Cd. det er kun hvis den spørger du skal sætte den i Ps. der skal være et mellemrum c /
Avatar billede Mariann Juniormester
16. februar 2014 - 17:59 #5
Boksen forsvinder bare når jeg trykker OK, og så ser det ikke ud som om der sker mere.
16. februar 2014 - 18:30 #6
Lidt mere forklaring ->

Til Vista / WIN7 styresystem:

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv:

SFC.exe    /scannow > ENTER

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

Avatar billede Mariann Juniormester
16. februar 2014 - 20:07 #7
Der blev fundet beskadiget filer, der blev repareret. Genstartede, men får desværre samme fejlmeddelelse når jeg prøver at åbne word.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2014 - 21:52 #8
Hvilken Office udgave 2003-2007-2010-2013-365?? og har du Cd'er dertil?
Avatar billede Mariann Juniormester
16. februar 2014 - 22:45 #9
Det er 2007 og jeg har original cd. Jeg har prøvet at installere det igen, men får at vide at der er opstået en fejl, og kan kun lukke. Programmet ligger på computeren, og når jeg prøver at fjerne det får jeg flg. meddelelse: Produktinstallationen er blevet beskadiget. Kør installationsprogrammet igen fra cd, dvd eller anden original installationskilde. Det er ikke kun officepakken jeg har problemer med. Min Java dur heller ikke mere. Den kan jeg heller ikke få lov at slette, og jeg kan heller ikke downloade en ny.
Avatar billede Mariann Juniormester
23. februar 2014 - 16:56 #10
Lukker den, da der desværre ikke var noget der hjalp.