Avatar billede Anders Birch Juniormester
17. februar 2014 - 19:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Partion - Udvide C:

Jeg har allerede lavet en C: og D: partition, men C:, hvor Windows 8 ligger, vil jeg igen lave større.
Problemet er bare, at når man går i Diskhåndtering og højreklikker på C-drev, så kan man ikke trykke på "Udvid diskenhed", selvom man har gjort plads ved at formindske D:

Nogen der har en idé om hvorfor?
Skal man downloade et partionsprogram i stedet? Jeg kan se, at det gode gamle Partition Magic er out datet.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 19:40 #1
Problemet er vel at den udvidede plads står lige til højre for din D partition, og det kan du ikke udvide dit c drev med, da det drev som du vil udvide skal have pladsen der er at udvide med lige til højre for partition. Du skal derfor bruge et program at gøre det med.
En anden mulighed er måske diskpart, men det har jeg ikke prøvet.
Brugte selv Easeus Partition master free til opgaven da jeg skulle fjerne et ikke brugbart d drev der skulle lægges sammen med c drevet.
http://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html
Når man installerer, så vælg at bruge brugerdefineret installation, hvor du fjerner de ekstra ting som programmet vil installere.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
17. februar 2014 - 19:47 #2
Tak for svar. Jeg prøver Easeus, og så melder jeg tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 19:52 #3
Okay.
Hvorfor lukkede du?
Avatar billede Anders Birch Juniormester
17. februar 2014 - 20:52 #4
Så har jeg kørt den igennem, og det virkede perfekt ligesom Partition Magic, og jeg tror, det var gamle Windows Vista. Overskueligt og let.

(var ikke meningen at lukke bloggen)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 22:07 #5
Fint.
Ja programmet er overskueligt.