Avatar billede mr.handstand Novice
21. februar 2014 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd forsvinder fra videoklip optaget på iPhone overført til Mac eller PC

Hej alle,

Jeg har optaget en række klip med en iPhone 4S. Helt standard. Der er jo ikke meget man kan gøre andet end trykke optag.

Når jeg afspiller klip på selve mobilen er alt fint. Men.

Når jeg overfører til enten Windows 7, eller MacBook, så forsvinder lyden lidt inde i klip, andre klip har slet ingen lyd. Jeg har stadig klippene på mobilen, hvor jeg kan høre lyden. Men jeg vil rigtig gerne lykkes med at overføre klippene, da de er optaget af mine børn og skal klippes til en film.

Har forsøgt med forskellige software, fx Studio8 på windows 7 og iMovie på MacBook...

HJÆLP. point til den der hjælper mig til at kunne få filerne ud på en maskine til redigering.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 20:19 #1
Hvilken måde overfører du videoerne på?.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2014 - 22:46 #2
Jeg vil anbefale dig at overføre via et program der hedder itools.

http://www.itools.cn/multi_lang_pc_download.htm

Men du burde nu os kunne overføre via windows..
Avatar billede mr.handstand Novice
22. februar 2014 - 10:08 #3
Blueeyez - super råd. dit link var nu ikke helt i live, så jeg fandt iTools ad omveje og har nu fået lyd med over til PC. Fantastisk!

Smid et svar, så er pointene på vej til dig - men vigtigere endnu - kæmpe tak for hjælpen!

/Søren
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 13:12 #4
mr.handstand du har stadig ikke svaret mig på hvordan du overfører filerne.
Avatar billede mr.handstand Novice
22. februar 2014 - 16:01 #5
@Mads. Jeg så både din kommentar og kommentaren fra Blueeyez og gik direkte efter løsningen. Beklager.

på Mac Airbook overførte jeg via iMovie. På Win7 overførte jeg via alm kabel til iPhone 4s og har forsøgt både at sync'e via iTunes, kopiere med brug af browser, og importere via Studio8. Ingen at tingene virkede. Hver gang cuttede den lyden halvvejs på nogen filer og overførte ikke lyden på andre filer.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 17:14 #6
Jeg vil i hvert fald overfører via stikket fra iPhone/iPad'en og så først lægge det over på computeren, og først bagefter arbejdet med videoen.
Avatar billede mr.handstand Novice
22. februar 2014 - 17:18 #7
Beklager hvis jeg ikke fik udtrykt det klart nok - Det har hele tiden været dén proces jeg har udført - først forsøge at overføre filerne, dernæst bearbejde dem. Så jeg har aldrig forsøgt at arbejde med filerne liggende på min iPhone.

Men tak for din kommentar og helt relevant indspark.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2014 - 22:27 #8
Beklager mit sene svar, men er glad for det virker :)

Bruger mest itools til backup da jeg finder det mere troværdigt end itunes da jeg har haft en del korrupt backups den vej.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. februar 2014 - 14:49 #9
Blueeyez hvis du skal give point til en af os, skal du nok skrive en ny kommentar, hvor du skriver tydeligt vem der skal have point.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2014 - 19:24 #10
#9 jeg kom med svaret og er ikke tråd starter ;)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
24. februar 2014 - 11:48 #11
Blueeyez jeg tror at jeg havde lidt for travlt med at svare på spørgsmål på eksperten.dk.