Avatar billede Jakie Juniormester
24. februar 2014 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

denver tablet taq-80053?

Hej eksperter

Jeg overvejer, at købe en Denver tablet taq-80053 til ca. 900 kr.

Jeg er klar over at jeg ikke køber en iPad og at billige tablets er meget udskældte og har dårlige anmeldelser.

Jeg er dog imponeret over den quad gøre processor.

Mine behov er selvfølgelig vigtige art forstå, til at vurdere, om det er et godt godt køb set relativt ud fra prisen.

Jeg skal ikke bruge den til det store andet end at surfe på nettet, se film på netflix, bruge hotmail, læse, måske skrive noter, netbank og spille poker på pokerstars.

Alt dette uden at det går alt for langsomt.

Hvad synes i? Er det muligt med sådan en discount tablet?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. februar 2014 - 22:56 #1
De denver jeg har haft fat i har ikke understøttet netflix og kørte dårligt og derud over var der ingen garanti på nyere versioner af android til dem.

Derud over så mindes jeg android smartphone har quadcore, men kører ikke særlig hurtige..

Personligt fraråder jeg denver, men hvis du køber vil feedback da være fedt ;)
Avatar billede denverelectronics Nybegynder
26. februar 2014 - 08:03 #2
Hej Jakie

det du beskriver du skal bruge den til, skulle ikke være noget problem. Du kan sagtens se Netflix på den (Blueeyez det må have været helt i starten da Netflix kom de ikke kunne køre det, for der plejer ikke at være nogle problemer med det?)

Hastigheden afhænger også af flere ting. En Quadcore tablet er ikke nødvendigvis hurtigere end en dualcore tablet. Den kan blot lave flere ting samtidig uden at miste pusten.
Jeg plejer at sammenligne det med et komfur. Hvis det tager 20 minutter at koge kartofler, så tager det stadig 20 minutter selvom du steger bøffer samtidig (dualcore), og stadig hvis du også laver sovs og grøntsager samtidig (quadcore). Men det at du KAN lave det samtidig gør naturligvis at du får lavet mere på samme tid.

Der er naturligvis forskel på hvad man synes er hurtigt når vi snakker tablets. Du får ikke en enhed der yder helt så godt some en iPad, men den klarer fint det arbejde du beskriver. Også uden at det går for langsomt.
Med Android er det vigtigt engang imellem at lukke apps og spil ned når man ikke bruger dem, for på den måde at frigive arbejdshukommelse.
Husk iøvrigt at Netbank SKAL køres fra en app (helt ligesom på iPad) da mobile enheder ikke understøtter Java.

Håber du kunne bruge svaret til noget, og er blevet inspireret til at købe en TAQ-80053.
Du er også velkommen til at sende os en mail hvis du har yderligere spørgsmål.

Venlig hilsen
Denver Electronics A/S

Morten Pannen
Avatar billede Jakie Juniormester
26. februar 2014 - 23:13 #3
Tak for svar denverelectronic. Du må gerne vedlægge svar. :)
Avatar billede Jakie Juniormester
12. marts 2014 - 22:46 #4
Jeg vedlægger svar istedet
Avatar billede birdymamma Nybegynder
16. juni 2015 - 20:00 #5
kunne rigtig godt tænke mig at opdatere softwaren på min tablet, men akn ikke finde den på denvers hjemmeside. er der  andre muligheder
Avatar billede birdymamma Nybegynder
16. juni 2015 - 20:01 #6
ps. det er en taq-80053