Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 12:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mange farvede striber på bærbar skærm

Hej!
Håber virkelig på, at der findes en eller flere kloge hoveder her. Min bærbare (HP Pavillion DV6) begyndte pludselig at opføre sig meget mystisk igår, lige pludselig blev min skærm lavet om til en frygtelig masse striber i alle mulige farver (ser sådan ca sådan her ud https://www.google.dk/search?q=multi+coloured+laptop&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=urcVU7nfEsfPsgaV7IGABg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=909#q=multi+coloured+laptop+screen&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=rxi97htcqkii4M%253A%3BpOZlITidJz_fZM%3Bhttp%253A%252F%252Fi1.ytimg.com%252Fvi%252Feo_jLJ9hqAM%252Fmaxresdefault.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253Deo_jLJ9hqAM%3B1920%3B1080)
Men hvis jeg sætter en skærm til pc´en fungerer den fint nok. PC´en er knap 5 år gammel, kan det betale sig at reparere på det og hvad kan det være som er gået i stykker inde i den?

På forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2014 - 12:44 #1
En mulig løsning. Hent nyeste grafikkort driver fra hps hjemmeside og hvis du kan så fjern den gamle.

Jeg har ikke set lige den der fejl før, men vi kan jo prøve og løse det ganske gratis ;)

En bios opgradering samt opgradering af andre drivere vil nok os være på sin plads.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2014 - 12:45 #2
Systemgendannelse kan måske os være en løsning.
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 13:47 #3
Jeg har prøvet systemgendannelse og det ændrede intet, desværre
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 13:59 #4
Er pt igang med en bios opgradering og har ligeledes hentet nyeste grafikkort driver.... Håber det virker, skriver tilbage når bios og grafikkort er opdateret
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 14:11 #5
Bios opdateringen gav desværre intet nyt resultat, og når jeg prøver at installere nyeste grafik driver får jeg beskeden om at mit system ikke opfylder mindstekravene til installationen af spftwaren. Ved desværre ikke helt hvordan jeg fjerner den gamle driver???
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2014 - 14:42 #6
Mådke der hvor du fjerner installerede programmer ;) (kører ikke selv windows mere)
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 15:27 #7
Fjernede driveren i enhedshåndtering, men det gav desværre heller ikke det store gennembrud;-(
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2014 - 18:14 #8
Hmm er det kun i windows eller lige fra du starter bærbaren op?
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 18:46 #9
Når jeg starter den op er den grå, og det skal vel egentlig nok passe at farverne kommer ifb med Windows
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2014 - 19:14 #10
En geninstallation af windows er en mulighed og på den måde får du klar besked om det er hardware eller software relateret.
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. marts 2014 - 19:23 #11
Den løsning frygtede jeg lidt;-) men det er da gratis, og så ku den da også godt trænge til en oprydning. Det vil jeg prøve og så vender jeg tilbage i løbet af ugen med forhåbentlig godt nyt
Avatar billede duranarve Nybegynder
10. marts 2014 - 15:57 #12
Hej igen!
En geninstallation af windows ændrede desværre intet ift mit skærmbillede...
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2014 - 16:56 #13
Du nævner at problemet ikke er der ved tilslutning af anden skærm, men betyder det at striberne forsvinder eller er der ikke striber på den eksterne skærm men stadig på den bærbare?

Som det ser ud er problemet følgende. Skærmen er ved at blive defekt eller os er det kablet mellem grafikkort/bundkort til skærmen der skal tages af og på eller udskiftes (ny skærm)

Det kan os være grafikkortet er ved og stå af. Hvor gammel er den?
Avatar billede duranarve Nybegynder
10. marts 2014 - 17:33 #14
Ved tilslutning af ekstern skærm, er der fortsat striber på den bærbare skærm, men intet overhovedet på den eksterne.
Den bærbare er knap 5 år, og fungerer fint lige bortset fra skærmen.
Avatar billede duranarve Nybegynder
20. marts 2014 - 10:16 #15
Lukker den her, da det tilsyneladende er grafikkortet den er gal med