Avatar billede Freebooter Nybegynder
07. marts 2014 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP: Get URL Referer og videresend

Hej.
Jeg har kastet mig ud i PHP uden det helt store kendskab dertil og det er heldigvis gået fint indtil nu.

Jeg står dog i den situation at jeg ønsker at opsamle kald til uoprettede subdomainer og videresende dem til samme subdomain på et andet site.

Jeg har ikke adgang til htaccess (hos one.com) så jeg vil tro at løsningen er at:
1. Oprette et webalias på *.mitdomain.dk som lander på mitdomain.dk/side1.php
2. Bruge side1.php til at opsamle subdomainet og bygge en ny adresse som autorefresher til tastedeSubdomain.andetSite.dk

Udfordringen er, at jeg også ønsker at videresende subdomaininformationen.
Ex.:
ex.mitdomain.dk skal sendes til ex.andetSite.dk
pip.mitdomain.dk skal sendes til pip.andetSite.dk
osv osv.

Mit spørgsmål er nu:
Hvordan kan jeg fylde det tastede subdomain (ex, pip eller andet) i en variabel som jeg kan arbejde videre med?

På forhånd mange tak!
Vh Brian
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 09:36 #1
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, er det at du vil poste til det andet site?.
Avatar billede Freebooter Nybegynder
08. marts 2014 - 11:10 #2
Hvis en bruger taster:
piphans.mitdomain.dk
ønsker jeg at han lander på:
piphans.andetdomain.dk
...uden at jeg behøver lave en dns web-forward.

Jeg regner med at løse det ved at lave en catch all på subdomains (web-forward på *.mitdomain.dk) som gør at tilfældigtSubdomain.mitdomain.dk lander på mitdomain.dk/side2.php som laver en variabel på subdomainet og vidersender brugeren til tilfældigtSubdomain.andetdomain.dk

/Brian
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 14:01 #3
I php skal man bruge "header('location: $andetDomain')" til at videresende til et andet websted, husk man kan kun bruge det før du har echo'et noget ud på siden.
Avatar billede repox Seniormester
08. marts 2014 - 15:02 #4
$parts = explode('.', $_SERVER['HTTP_HOST']);

if(count($parts) > 2)
{
  header('Location: http://'.$parts[0].'.nytsted.dk');
  exit;
}
Avatar billede Freebooter Nybegynder
10. marts 2014 - 09:48 #5
Fantastisk! Lige hvad jeg søgte. Tak.
Læg et "svar" så du kan få dine points.
/Brian
Avatar billede repox Seniormester
10. marts 2014 - 09:56 #6
Det fik du her.