Avatar billede benneharli Juniormester
08. marts 2014 - 12:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Web server der viser en side fra en anden server bag en proxy

Hejsa

Har egentlig løst problemet ved brug af tredjeparts software, men kunne være checket at lave noget meget simpelt til præcist denne opgave.

Udfordringen er at et system der kan tilgå en Web service på nettet, ikke supporterer at der er en proxy server. Har løst det ved at installere en Web server med PHP support, og så anvende cURL med proxy defineret. Kort sagt henter Web serveren data gennem en proxy server og præsenterer data som var det en lokal side.

Hvor meget ville der skulle til for at lave en Web server service der bare udfører denne opgave (uden brug af PHP) og ikke andet?

Skal lige sige at jeg har skrevet en del VB.NET og også lavet services, så det er mere om opgaven umiddelbart kan lade sig gøre, og hvilke "klodser" jeg skal sætte sammen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2014 - 02:10 #1
.NET kommer med http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.httplistener.aspx og msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.webclient.aspx som goer det ret nemt at lave det du oensker.
Avatar billede benneharli Juniormester
11. marts 2014 - 16:31 #2
Ser ud til at være ret lige til - tak!
Avatar billede benneharli Juniormester
11. marts 2014 - 16:31 #3
Nå ja, og så marker lige din kommentar som et svar ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2014 - 23:44 #4
svar