Avatar billede 2006stausholm Nybegynder
09. marts 2014 - 19:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Preferred domain server

Hej eksperter

Jeg har et problem med i forhold til hvilken server der vælges ud fra et dns opslag.

Jeg har et domain bestående at af 3 sites

domainet hedder domain1.com, hvis jeg laver et nslookup domain1.com returnere den

hvis jeg laver et ping på domain1.com svarer 172.17.1.10. Da jeg selv sidder i 172.16.1.xx nettet mener jeg at det burde være 172.16.1.10 der svarede på mine ping da den sidder lokalt i mit net.

alle 3 servere ligger i hvert sit site i site and services. Mit spørgsmål er om jeg kan sætte op hvilken server der er min preferred når jeg spørger fra et bestemt site?.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. marts 2014 - 20:41 #1
Hvis din subnet mask er 16 bit, vil det under alle omstændigheder være den DC, der har bedst tid i det øjeblik du pinger domænet, der svarer.
Avatar billede 2006stausholm Nybegynder
08. april 2014 - 10:21 #2
Du har ret. Jeg lukker og giver dig pointene.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. april 2014 - 21:01 #3
Super - og takker.