Avatar billede kjeldaage Novice
12. marts 2014 - 18:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Parring af Logitech K810 Bluetooth keyboard

Jeg kan parre mit Logitech K 810 Bluetooth keyboard til en Android enhed uden problemer. Koden til parring kommer fint frem og kan uden problemer tastes ind på K810 - og parringen er sket. Men når jeg vil parre K810 tastaturet med min HP Compaq 8710p PC med SSD HD og Windows 8.1 kommer jeg kun til punktet, hvor computeren skal vise en kode, som skal tastes ind på K810. Computeren kan fint finde K810 og viser den under enheder og printere. Når jeg så trykker på næste, er ruden der kommer frem på PC'en helt tom, hvor computeren jo skulle levere en kode. -  Koden kommer som sagt uden problemer frem på en lille android computer, som er sat til mit fladskærms-TV. Når jeg bruger tastaturet på TV'et kommer der dog ved visse bogstaver mv. nogle helt andre tegn end det jeg skriver frem på skærmen. Det gælder f.eks. når æ, ø og flere tegn indtastes.
Avatar billede sve80 Nybegynder
12. marts 2014 - 22:14 #1
Har du kontrolleret at du anvender den nyeste bluetooth-driver på din pc? Det lyder lidt som et driver issue...
Avatar billede kjeldaage Novice
13. marts 2014 - 17:24 #2
Tak for forslaget, men ja, Windows har konstateret at driversoftwaren er opdateret...
Avatar billede sve80 Nybegynder
13. marts 2014 - 18:18 #3
Det er IKKE nok at lade Windows konstatere det. Det betyder blot at der på Windows Update ikke ligger en driver, der er bedre. Men på producentens hjemmeside (producenten af din bluetooth-adapter) kan der sagtens ligge en driver, der er meget nyere. Hvis jeg lader WIN7 om at finde driveren til min adapter, installeres der én fra 2011, på trods af at nyeste driver fra Intels hjemmeside er dateret januar 2014.
Avatar billede kjeldaage Novice
14. marts 2014 - 17:46 #4
Jeg har prøvet at downloade ny driver, men det har desværre ikke ændret noget, computeren viser stadig ikke en kode, der bruges på K810 tastaturet.
Avatar billede kjeldaage Novice
15. marts 2014 - 20:27 #5
Efter mange søgninger har jeg endelig fundet en Windows 8.1, 64 bit Broadcom driver, der sammen med, at jeg både på min PC OG på Logitech K810 tastaturet skrev 0000 fik parringen til at lykkes.
Så sve80, skriv venligst et svar, som jeg kan acceptere.
Avatar billede kjeldaage Novice
27. marts 2014 - 13:32 #6
Jeg har løst problemet - se evt. ovenfor