Avatar billede zeekie Nybegynder
13. marts 2014 - 09:50 Der er 4 kommentarer

Trådløst TV signal

Hejsa derude

Jeg har en god ven af familien, som desværre er rendt ind i lidt af et problem.
Han bor i et stort skønt hus, men under en renovering (inden han flyttede ind), har han nu desværre fundet ud af at TV-kablerne er klippet over. Altså de kabler som går fra stuen og ned i kælderen.

Han har haft en mand ude som har fortalt ham at det ikke kan betale sig, og at det vil være utrolig besværligt at få TV-stik ned i datterens kælderværelse.

- Så jeg tænkte... Kan man ikke få et trådløst TV signal?
Jeg har kigget rundt på nettet, og været herinde og kigge også, men desværre var der en artikel som ikke eksistere længere.
Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad man kan gøre i sådan en situation som denne.

Min ven har 2 døtre, og i den ene af hendes døtre er der et TV-kabel som (stadigvæk virker), som går ned til hendes TV. Det eneste problem er bare at deres to værelser ligger i hver deres side af kælderen. (stor kælder).

Så, hvad gør jeg?

Jeg tilbyder gerne dobbelt point for dette spørgsmål.

Med venlig hilsen

Kasper
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2014 - 10:12 #1
de fleste sender ikke antennesignal, men kun en kanal ad gangen. Så det kræver et 'dummy-tv' ovenpå (og der kan man så følge med i hvad datter ser).
En anden mulighed er, at mange tv-udbydere har en app/side på nettet, hvor man kan logge ind og se sine kanaler (ikke alle, men mange). Fx youbio til ipad - og så med appletv sende den til tv-skærm.
Jeg ville sætte en splitter op i søsters værelse (evt med forstærker), og så kable igennem kælderen.
13. marts 2014 - 11:29 #2
Enig med #1 :

...sætte en antenne splitter op i søsters værelse (evt med forstærker), og så kable igennem kælderen....
Avatar billede zeekie Nybegynder
13. marts 2014 - 20:00 #3
Hejsa

Problemet er, at ham som har spurgt mig, har vist mig værelserne og de er i hver sin ene af husets kælder. Og han bryder sig ikke så godt om kabler... Som man kan se. ;)

Ja et dummy-tv er nok liiige i overkanten. :)

Han har prøvet webtv, men det "orker" de ikke længere. Desuden er internettet ikke så godt i kælderen, men det er jeg ved at kigge nærmere på.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2014 - 20:08 #4
Kabel er den billige med alle muligheder. Men ellers, se efter wi-fi ekstendere. De kan give et væsentligt bedre signal rundt i huset.